Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Кривцова, Н. | ua |
dc.contributor.author | Доннікова, І. | ua |
dc.date.accessioned | 2021-06-25T07:50:33Z | |
dc.date.available | 2021-06-25T07:50:33Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Кривцова Н., Доннікова І. Критичне мислення: «Інформаційний канібалізм» або щастя освіченої людини // Innovations of higher education of Ukraine and the EU in the modern information society. Kyiv, 2021. P. 97–101. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/9713 | |
dc.description.abstract | Перевантаженість інформацією і як наслідок – поверхневі знання, нажаль, стали однією з ознак інформаційного суспільства і сучасної освіти. Людина схильна довіряти будь-якій інформації, яка не суперечить її власному досвіду (когнітивне спотворення «помилка упередженості»), і трактувати її таким чином, щоб не порушувати звичну картину світу (когнітивне спотворення «схильність до підтвердження»). Водночас знижується значущість фундаментального, теоретичного знання, яке підміняється науково-популярним, а викладач університету викликає менше довіри, ніж блогер. Зростають ризики розповсюдження псевдоі антинаукових ідей (в тому числі і власних) як «істин в останній інстанції». В зв’язку з цім відчувається потреба в нових стратегіях мислення, сучасних наукових концепціях та науково-освітніх теоріях-практиках або теопрактиках (від. грец. «θεωρία» і «πράξις»). В цьому контексті цілком закономірним є теоретичне оформлення нового дисциплінарного напрямку, предметом якого стає критичне мислення. Активно обговорюються проблеми культурної, наукової та дисциплінарної ідентифікації: що саме ховається за цим поняттям і навіщо воно фахівцям? Актуальність дослідження феномену критичного мислення як однієї з базових компетентностей освіченої людини не викликає серйозних дискусій, але щодо його сутності, структури та функцій – єдиного розуміння не має. У сучасній науковій літературі спостерігається велика кількість визначень цього поняття, різноманітність і розбіжність його змісту, параметрів його формування і особливості прояву. При цьому багато з ключових ознак критичного мислення розглядаються як автономні, які втрачають очевидний зв'язок з базовим феноменом. Ця ситуація сприяє виникненню альтернативних понять, таких як системне, логічне, управлінське, інженерне, інтелектуальне; творче мислення та багато інших, значно ускладнюючи розуміння цілей і завдань освіти. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | en |
dc.subject | критичне мислення | uk_UA |
dc.subject | щастя освіченої людини | uk_UA |
dc.subject | перевантаженість інформацією | uk_UA |
dc.subject | завдання "герменевтичного кола" | uk_UA |
dc.title | Критичне мислення: «інформаційний канібалізм» або щастя освіченої людини | uk_UA |
dc.type | Article | en |