У статті подано структурну модель підготовки майбутніх учителів-філологів до організації позакласної
творчої діяльності учнів загальноосвітніх шкіл, що містить мету, педагогічні умови, форми і засоби реалізації, компоненти, критерії та показники їх прояву, рівні підготовленості студентів до такої діяльності і
результат. Обґрунтовано педагогічні умови: стимулювання інтересу майбутніх учителів-філологів до організації позакласної творчої діяльності учнів загальноосвітніх шкіл; залучення майбутніх учителів-філологів до проектної діяльності методичного спрямування; активізація творчої діяльності майбутніх учителів-філологів засобами театральної педагогіки. Визначено компоненти (когнітивний, мотиваційний, креативно-діяльнісний, рефлексивний), критерії (знаннєвий, настановний, творчо-технологічний, проективно-аналітичний) і рівні (високий, достатній, задовільний, низький) підготовленості майбутніх учителів-філологів до організації позакласної творчої діяльності учнів загальноосвітніх шкіл.
The author represents the structural model of training future philology teachers to organize extracurricular creative
activity of secondary schools students. The model includes goal, pedagogical conditions, forms and means
of implementation, components, criteria and their indicators, the levels of students’ readiness to such activities
and results. The author substantiates such pedagogical conditions as stimulation of interest of future philology
teachers to organize extracurricular creative activity of secondary schools students; involvement of the future
philology teachers into project activities in methodology; rising creative activity of future philology teachers by
means of theater pedagogy. Components (cognitive, motivational, creative, active, reflexive), criteria (knowledge,
presetting, creative and technologically enriched, projective and analytical) and readiness levels (high, good, satisfactory,
low) of future philology teachers to organize extracurricular creative activity of secondary school students
are determined.
В статье подана структурная модель подготовки будущих учителей-филологов к организации внеклассной творческой деятельности учащихся общеобразовательных школ, которая содержит цель, педагогические условия, формы и средства реализации, компоненты, критерии и показатели их проявления, уровни
подготовленности студентов к такой деятельности и результат. Обоснованы педагогические условия: стимулирование интереса будущих учителей-филологов к организации внеклассной творческой деятельности учащихся общеобразовательных школ; привлечение будущих учителей-филологов к проектной деятельности методичной направленности; активизация творческой деятельности будущих учителей-филологов средствами театральной педагогики. Определены компоненты (когнитивный, мотивационный,
креативно-деятельностный, рефлексивный), критерии (знаниевый, наставительный, творческо-технологический, проективно-аналитический) и уровни (высокий, достаточный, удовлетворительный, низкий)
подготовленности будущих учителей-филологов к организации внеклассной творческой деятельности
учащихся общеобразовательных школ.