Необхідність розширення й вдосконалення підготовки в системі вищої медичної освіти диктувалася переходом вищої школи до нової освітньої парадигми, що спрямована на досягнення певного рівня навченості окремої особистості майбутнього лікаря й суспільства вцілому. З іншого боку, загальний сучасний стан медичних наук потребує застосування інтеграційного підходу до вивчення складних біологічних процесів, що відбуваються в організмі людини, засвоєння принципово нових підходів до діагностики, профілактики, лікування, до розуміння природи людини в загальному, для цього конче необхідною є англомовна професійна підготовленість студентів медичних вишів. У статті позиційоновано концепт «інтеграція фахових і лінгвістичних дисциплін» як одну з педагогічних умов англомовної професійної підготовленості майбутніх лікарів. Педагогічну інтеграцію в медичному ЗВО розглядаємо як єдність цілей, принципів, змісту і форм організації процесу навчання і виховання, спрямовану на формування системності й узагальненості знань майбутніх лікарів. Розкрито поняття «міждисциплінарні зв’язки». Установлено, що використання знань суміжних дисциплін на заняттях англійської мови в медичному ЗВО й у самостійній роботі студентів-майбутніх лікарів вимагає від викладача належного знання предмета, що допоможе сформувати навички вільної й кваліфікованої роботи з освітньою, науковою й спеціальною медичною літературою. Розглянуто технологію навчання, засновану на міждисциплінарному підході. Доведено, що за умов належних педагогічних дій міжпредметні зв’язки не лише сприяють систематизації освітнього процесу й підвищенню міцності засвоєння знань студентами, але й стимулюють пізнавальний інтерес студентів до навчання. У результаті отримані знання стають не лише конкретними, а й узагальненими, що дає можливість майбутнім лікарям переносити їх у нові ситуації й застосовувати на практиці.
The neсessity to develop and improve training in higher medical educational institutions was dictated by the transition of higher education to a new educational paradigm, aimed at achieving a certain educational level of a proper future doctor and the society as a whole. On the other hand, the general state of the art requires the use of an integrative approach to the study of complex biological processes occurring in the human body, the acquisition of fundamentally new approaches to diagnosis, prevention, treatment, and understanding of the human nature in general, which requires English professional preparedness of medical students. The concept of integration of professional and linguistic disciplines is positioned in the article as one of the pedagogical conditions of future English doctors’ professional preparation. We consider pedagogical integration at the medical university as the unity of goals, principles, content and forms of organization of training process, aimed at forming systematic and generalized knowledge of future doctors. The concept of «interdisciplinary communication» is revealed. It is established that the use of knowledge of related disciplines in the English language course at medical universities and during the independent work of medical students requires teacher’s proper knowledge of the subject, which will help to develop the skills of free and qualified work with educational, scientific and special medical literature. The technology of teaching based on a multidisciplinary approach is considered. It is proved that, in the case of proper educational activity, cross-curricular connections not only help to systematize the educational process and increase students’ confidence in their knowledge, but also stimulate students’ cognitive interest. As a result, the acquired knowledge becomes both concrete and generalized, which enables medical students to transfer it to new situations and to put them into practice.