Стан англомовної професійної підготовки майбутніх лікарів у медичних закладах вищої освіти

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Русалкіна, Л.
dc.contributor.author Rusalkina, L.
dc.contributor.author Русалкина, Л.
dc.date.accessioned 2020-05-05T05:38:07Z
dc.date.available 2020-05-05T05:38:07Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Русалкіна Л. Г. Стан англомовної професійної підготовки майбутніх лікарів у медичних закладах вищої освіти // Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Серія : Педагогічні науки. - 2019. - № 3. - С. 196-201. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/7040
dc.description.abstract Статтю присвячено дослідженню сучасного стану англомовної професійної підготовки майбутні лікарів у медичних ЗВО. В процесі експериментальної роботи проведено анкетування студентів, проаналізовано освітні програми і навчальні плани зазначеної підготовки. Подано характеристику навчальних матеріалів, які застосовуються для англомовної професійної підготовки студентів-майбутніх лікарів. uk_UA
dc.description.abstract The article is devoted to the study of the current state of English-language training of future doctors in medical universities. During experimental work, students were questioned, educational programs and curricula of this training were analyzed. The characteristic of educational materials that are used for English-language professional training of students-future doctors is presented. The analysis of the English language training programs of future doctors has shown that the speaking skills that students are expected to develop generally cover the range of speech skills that have been highlighted in the earlier stages of the study. Instead, they are presented according to the traditional classification of speech activities without taking into account the differentiation in production and communication processes. It has been established how the skills offered in these educational programs correlate with the vocational skills we have identified. Thus, the programs envisage the development of speaking skills: to conduct a conversation on the given medical topic; participate in a discussion or conversation; clarify information regarding treatment; be able to discuss the topic being studied; participate in simulation of a professionally oriented situation; to make dialogues and messages based on the subject matter being studied; listen (understanding monologue and dialog speech) and read (working with medical literature). We conclude that the skills are formulated quite broadly, it is not expected to work on the development of specific skills, without which the formation declared in the analyzed programs of general skills is impossible. For example, to plan utterances, differentiate information, analyze, compare, systematize it, transmit brief professional information in writing. Thus, the students can use acquired integrated knowledge of professional English in senior courses while studying other disciplines, where on the basis of the learned models of communicative interaction future doctors will have the ability to perform professionally directed English-speaking interaction and to use professional vocabulary correctly. uk_UA
dc.description.abstract Статья посвящена исследованию современного состояния англоязычной профессиональной подготовки будущих врачей в медицинских вузах. В процессе экспериментальной работы проведено анкетирование студентов, проанализированы образовательные программы и учебные планы указанной подготовки. Представлена характеристика учебных материалов, которые применяются для англоязычной профессиональной подготовки студентов-будущих врачей. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.subject англомовна професійна підготовка uk_UA
dc.subject майбутні лікарі uk_UA
dc.subject медичні заклади вищої освіти uk_UA
dc.subject English-language professional training uk_UA
dc.subject future doctors uk_UA
dc.subject medical institutions of higher education uk_UA
dc.subject англоязычная профессиональная подготовка uk_UA
dc.subject будущие врачи uk_UA
dc.subject медицинские учреждения высшего образования uk_UA
dc.title Стан англомовної професійної підготовки майбутніх лікарів у медичних закладах вищої освіти uk_UA
dc.title.alternative The state of English-language training of future doctors in medical universities uk_UA
dc.title.alternative Состояние англоязычной профессиональной подготовки будущих вра- чей в медицинских вузах uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу