Статтю присвячено дослідженню критеріїв і показників англомовної професійної підготовленості
студентів медичних ЗВО. Визначено і схарактеризовано поняття «критерій», запропоновано класифікацію критеріїв. В основу започаткованої експериментальної роботи покладено і схарактеризовано мовний, перцептивно-мовленнєвий, інформаційно-мовленнєвий, інформаційно-відтворювальний критерії.
Відповідно до визначених критеріїв і показників було схарактеризовано рівні сформованості англомовної професійної підготовленості майбутніх лікарів.
The development of an effective method of English language training for future physicians in the medical
profession required clear clarification of the criteria and indicators of preparedness. In the course of the study, it
was determined that the basis of the English language training of future physicians is the formation of their respective
vocational skills, which formed the basis for the classification of criteria and indicators of English professional
training of future physicians.
The implementation of a criterion approach within the framework of the initiated study involves the consideration
of such circumstances which collectively provide the effectiveness of the experimental methodology of
English-language professional training of future physicians in the conditions of university medical education.
Статья посвящена исследованию критериев и показателей англоязычной профессиональной подготовленности студентов медицинских ЗВО. Определены и охарактеризованы понятие «критерий», предложена классификация критериев. В основу начатой экспериментальной работы положены и охарактеризован языковой, перцептивно-речевой, информационно-речевой, информационно-воспроизводственный критерии. Согласно определенных критериев и показателей было охарактеризовано уровне
сформированности англоязычной профессиональной подготовленности будущих врачей.