Стаття присвячена актуальній проблемі
розбудови системи внутрішнього забезпечення якості освіти в закладі вищої освіти.
Проаналізовано досвід розбудови системи
внутрішнього забезпечення якості освіти
в Одеському національному університеті
імені І.І. Мечникова. Визначено передумови
її створення та розбудови. Процес становлення і розвитку системи внутрішнього
забезпечення якості в університеті починається з 2012 року і має три етапи. Підготовчий етап характеризується формуванням окремих елементів означеної системи,
зокрема створенням Науково-методичної
ради університету та започаткуванням
моніторингу якості професійної діяльності
викладачів. На другому, початковому, етапі
в межах міжнародного проєкту QUAERE
було розпочато створення локальних нормативних документів, проєктування багаторівневої моделі системи внутрішнього
забезпечення якості, що зумовило започаткування процесу її інституалізації в
університеті. Початок третього етапу –
інституційного – пов’язаний із відкриттям
Центру забезпечення якості освіти. Основними завданнями забезпечення якості є:
формування стійкої довіри до якості освіти
в університеті; забезпечення її відповідності державним, європейським і міжнародним освітнім стандартам; урахування та
узгодження потреб щодо надання освітніх
послуг усіх зацікавлених сторін; формування в університеті культури якості як
невід’ємного компонента сталого розвитку
університету. Розглянуто діяльність Центру за такими напрямами: організаційний
та методичний супровід функціонування
системи внутрішнього забезпечення якості
освіти; моніторинг якості освітніх програм; підтримка академічної доброчесності,
участь у підготовці освітніх програм до
акредитації. Визначено шляхи подальшого
вдосконалення структури та функціонування системи внутрішнього забезпечення
якості освіти в університеті.
The article is devoted to the topical problem of
building a system of internal quality assurance of
education in higher education. The experience of
building the system of internal quality assurance
of education at the Odessa I.I. Mechnikov
National University. Prerequisites for its creation
and development are determined. The process of
formation and development of the internal quality
assurance system at the university begins in
2012 and contains three stages. The preparatory
stage is characterized by the formation of
individual elements of this system, in particular,
the creation of the Scientific and Methodological
Council of the University and the beginning of
monitoring the quality of professional activity of
teachers. At the second, initial, stage within the
framework of the international project QUAERE
the creation of local normative documents,
design of a multilevel model of the internal quality
assurance system was started, which led to the
beginning of the process of its institutionalization
at the university. The beginning of the third
stage – institutional – is associated with the
opening of the Center for Quality Assurance in
Education. The main tasks of quality assurance
are: the formation of sustainable confidence
in the quality of education at the university;
ensuring its compliance with state, European
and international educational standards; taking
into account and coordinating the needs for
the provision of educational services to all
stakeholders; formation of quality culture in
the university as an integral component of
sustainable development of the university. The
activity of the Center in the following directions
is considered: organizational and methodical
support of functioning of system of internal
maintenance of quality of education; monitoring
the quality of educational programs; support of
academic integrity, participation in preparation
of educational programs for accreditation. The
ways of further improvement of the structure
and functioning of the system of internal quality
assurance of education at the university are
determined.