Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Осипова, Т. Ю. | ua |
dc.contributor.author | Левицька, А. І. | ua |
dc.date.accessioned | 2023-12-27T09:52:49Z | |
dc.date.available | 2023-12-27T09:52:49Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Осипова Т. Ю. Методологічні засади підготовки майбутніх лікарів до міжкультурної взаємодії / Т. Ю. Осипова, А. І. Левицька // Інноваційна педагогіка. – 2022. – № 47. – С. 200–204. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/14431 | |
dc.description.abstract | У статті обґрунтовано доцільність побудови освітнього процесу в закладах вищої медичної освіти на засадах аксіологічного, культурологічного, компетентнісного, особистісно-зорієнтованого та діалогічного методологічних підходів, з метою формування у майбутніх лікарів готовності до міжкультурної взаємодії в подальшій професійній діяльності. Установлено, що аксіологічний підхід передбачає спрямованість освітнього процесу на формування загальнолюдських і професійних цінностей у студентів, усвідомлення ними ціннісного ставлення до своєї професії, до довколишніх людей і вмінь будувати з ними стосунки, не зважаючи на культурні, етнічні, релігійні відмінності, тобто здійснювати міжкультурну взаємодію, культурологічний підхід забезпечує залучення студентів до національної і світової культури, сприяє набуттю студентами практичних умінь міжкультурної взаємодії; компетентнісний підхід сприятиме поглибленню знань студентів щодо розмаїття культур світу, усвідомленню важливості обраної професії, забезпечить набуття вмінь співпраці з партнерами по взаємодії, незважаючи на національні, релігійні відмінності, поважати їхню думку, дотримуватися традицій, які панують у тій культурі, з представником якої доводиться спілкуватися лікарю в професійній діяльності; особистісний підхід спрямований на активне залучення студентів у ситуації міжкультурного спілкування і взаємодії, що сприятиме набуття ними практичних умінь конструктивної взаємодії з представниками різних культур; діалогічний підхід сприяє створенню сприятливої атмосфери у групі, студенти мають можливість обмінятися думками, набувають умінь і навичок слухати один одного, знаходити необхідні аргументи на користь своєї позиції, опановують професійну лексику тощо. На підставі вищезазначеного, зроблено висновок, що організація освітнього процесу в закладах вищої медичної освіти на підставі аксіологічного, культурологічного, компетентнісного, особистісно-зорієнтованого та діалогічного методологічних підходів сприятиме формуванню готовності майбутніх лікарів до міжкультурної взаємодії в подальшій професійній діяльності. | uk_UA |
dc.description.abstract | The article substantiates the expediency of building the educational process in institutions of higher medical education on the basis of axiological, cultural, competence, personality-oriented and dialogical methodological approaches, in order to form future doctors' readiness for intercultural interaction in further professional activities. It is established that the axiological approach involves the educational process on the formation of universal and professional values in students, their awareness of values to their profession, people and the ability to build relationships with them, despite cultural, ethnic, religious differences, ie intercultural interaction, culturological approach ensures the involvement of students in national and world culture, promotes the acquisition of students' practical skills of intercultural interaction; Competence approach will help to deepen students' knowledge of the diversity of cultures of the world, awareness of the importance of the chosen profession, ensure the acquisition of skills of cooperation with partners, despite national, religious differences, respect their opinion, follow the traditions of the culture. doctor in professional activity; personal approach is aimed at active involvement of students in the situation of intercultural communication and interaction, which will promote their acquisition of practical skills of constructive interaction with representatives of different cultures; dialogical approach helps to create a favorable atmosphere in the group, students have the opportunity to exchange views, acquire skills and abilities to listen to each other, find the necessary arguments in favor of their position, master professional vocabulary and more. Based on the above, it is concluded that the organization of the educational process in higher medical education on the basis of axiological, cultural, competence, personality-oriented and dialogical methodological approaches will help prepare future doctors for intercultural interaction in further professional activities. | en |
dc.language.iso | uk | en |
dc.subject | майбутні лікарі | uk_UA |
dc.subject | міжкультурна взаємодія | uk_UA |
dc.subject | полікультурний простір аксіологічний | uk_UA |
dc.subject | культурологічний | uk_UA |
dc.subject | компетентнісний | uk_UA |
dc.subject | особистісно-зорієнтований | uk_UA |
dc.subject | діалогічний підходи | uk_UA |
dc.subject | future doctors | en |
dc.subject | intercultural interaction | en |
dc.subject | axiological multicultural space | en |
dc.subject | culturological | en |
dc.subject | competence | en |
dc.subject | personality-oriented | en |
dc.subject | dialogical approaches | en |
dc.title | Методологічні засади підготовки майбутніх лікарів до міжкультурної взаємодії | uk_UA |
dc.title.alternative | Methodological bases of preparation of future doctors for intercultural interaction | en |
dc.type | Article | en |