Теорія і практика реалізації концепції контекстуалізованого навчання в медичній освіті Франції

Show simple item record

dc.contributor.author Абрамович, В. Є. uk
dc.date.accessioned 2023-08-21T17:54:35Z
dc.date.available 2023-08-21T17:54:35Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Абрамович В. Є. Теорія і практика реалізації концепції контекстуалізованого навчання в медичній освіті Франції // ScienceReview. - Warsaw: RS GlobalSp. z O.O., 2018. - Vol. 5, № 1 (8), - Р. 86-89. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/13612
dc.description.abstract The complexity of medical professionals’ activities requires a comprehensive competence-based and person-centred approach to their training with a particular emphasis on self motivation enhancement. The review of Western scholars’ studies has revealed the theoretical background of the contextual teaching and learning effectiveness in the development of main physician’s competencies. At French medical departments this approach is implemented mostly in forms of problem-based learning, comprehension of situation, and development of clinical thinking. The highest efficiency of these teaching techniques is achieved with such curriculum, when teaching units from subject disciplines are fused together around a meaningful organising theme/concept such as body systems or community medicine, which includes horizontal and vertical integration uk_UA
dc.language.iso uk en
dc.subject contextual teaching and learning, medical education, France, problem based learning, comprehension of situation, clinical thinking uk_UA
dc.subject контекстуалізоване навчання, медична освіта, Франція, проблемний метод, метод ситуаційного навчання, клінічне мислення uk_UA
dc.title Теорія і практика реалізації концепції контекстуалізованого навчання в медичній освіті Франції uk_UA
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account