Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Ляшенко, Д. Н. | ru |
dc.contributor.author | Ляшенко, В. В. | ru |
dc.contributor.author | Lyashenko, D. N. | en |
dc.contributor.author | Lyashenko, V. V. | en |
dc.date.accessioned | 2021-05-26T04:30:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-26T04:30:58Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Ляшенко Д. Н. Пролегомены к системно-антропологическому анализу трансформации преподавания нейронаук / Д. Н. Ляшенко, В. В. Ляшенко // Інтегративна антропологія. – 2019. – № 1. – С. 59–64. | ru |
dc.identifier.uri | https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/9483 | |
dc.description.abstract | Рассматриваются предпосылки, необходимые для трансформации преподавания нейронаук, что является необходимым условием выхода из парадигмального кризиса. Используется теоретико-системное моделирование антропологического и методической части институционального факторов искомой трансформации. Обсуждается роль философских дисциплин. | ru |
dc.description.abstract | The article is devoted to the consideration of necessary presuppositions of the transformation of teaching neuroscience that is very important condition of its overcoming of paradigm crisis. System modeling of anthropological and methodical aspect of institutional factors of the transformation under question is used. The role of philosophy is revealed. | en |
dc.language.iso | ru | en |
dc.subject | преподавание нейронаук | ru |
dc.subject | системные дескрипторы | ru |
dc.subject | типы студентов | ru |
dc.subject | фреймовое мышление | ru |
dc.subject | teaching of neuroscience | en |
dc.subject | systems descriptors | en |
dc.subject | types of students | en |
dc.subject | frame thinking | en |
dc.title | Пролегомены к системно-антропологическому анализу трансформации преподавания нейронаук | ru |
dc.title.alternative | Prolegomena to the system and anthropological analysis of the transformation of teaching neuroscience | en |
dc.type | Article | en |