Докорінні зміни, що відбулися в суспільному житті нашої країни, зробили необхідним володіння іноземною мовою як засобом міжкультурного спілкування. Тож сьогодні на рівні вищої медичної школи вивчення іноземної мови як засобу спілкування не тільки вирішує вузьке завдання підготовки майбутніх лікарів до англомовної професійної діяльності, але й більш фундаментальне – формування досвідченого лікаря. Добре відомо, що основними характеристиками викладання англійської мови в нелінгвістичних закладах вищої освіти є створення англомовного середовища. Медичні вищі навчальні заклади не є
винятком у цьому процесі. Метою статті є вивчення феноменів «середовище», «англомовне середовище» в контексті англомовної професійної підготовки майбутніх лікарів. Створення штучного англомовного середовища за відсутності природного мовного середовища дає можливість підвищити знання англійської мови студентів, створюючи ситуацію професійного спілкування за допомогою інтерактивних методів. Принцип передбачає не навчання студентів англійської мови як системи, а англомовне спілкування. За наявності англомовного середовища для виклику та пошуку можливостей
залучення до навчального процесу носіїв мови майбутні лікарі мають можливість застосовувати знання на практиці. Зміст вищезазначеної педагогічної умови передбачає організацію активної професійно зорієнтованої навчально-мовленнєвої діяльності майбутніх лікарів на модельованих комунікативних і рольових квазіпрофесійних ситуаціях з метою заохочення студентів до англомовної професійної діяльності в межах роботи, спрямованої на набуття певних мовленнєвих навичок і застосування англомовної медичної лексики. Серед таких форм і засобів ми відзначимо: бізнес і рольові ігри, дебати, дискусії, вирішення конфліктів, участь у профілактичних заходах; конференції звітності, мовну практику з носіями мови тощо. Процес професійної мовленнєвої діяльності майбутніх лікарів супроводжувався мовленнєвими та немовленнєвими ситуаціями, в яких вони думали і діяли у межах певної ролі, що
сприяло набуттю англомовних професійних навичок, збагаченню життєвого досвіду студентів, розвитку творчих і комунікативних здібностей та вмінню спілкуватися англійською мовою з її носіями.
The radical changes occurring in the social life of our country, made the necessary profciency
in the foreign language as means of intercultural communication. So today at the level of senior
medical school learning a foreign language as a means of communication not only solves the
narrow task of training future doctors language medical focus, but also more fundamental – the
formation of an experienced doctor. It is well known that the main characteristics of English
language teaching in non-linguistic universities is the creation of an English-speaking environment. Medical higher educational institutions is no exception in this process. The purpose of this article is to study the phenomena of “environment”, “English speaking environment” in the context of English professional preparation of
future doctors. The creation of an artifcial English speaking environment in the absence of natural
language environment gives you the opportunity to boost the English skills of students, creating
a situation of professional communication using interactive methods. The principle is teaching
students a foreign language not as a system, but foreign-language communication by means of
the language. This principle provides for the presence of a language environment to call and seek
opportunities to involve in educational process of native speakers, which allows future doctors
to apply the knowledge in practice. The content of the above mentioned pedagogical condition
provides for the organization of active professionally oriented educational and speech activities of future doctors on modeled communicative and role quasi-professional situations in order to encourage students to professional and speech medical activities within the framework of working with students acquired knowledge of language
teaching material and specifc skills and application of medical vocabulary. Among the following
forms and means we will mark the following: business, role-playing games, debates, discussions, conflict resolutions, participation in preventive measures; reporting conferences, language practice with native speakers, etc. The process
of professional speech activity of future doctors is accompanied by speech and non-speech circumstances in which they think and act within the profession in accordance with the situation and their roles in it, which as a result promotes the acquisition of practical skills in the profession, the enrichment of students' life experience, development of creative non-standard and communication skills and ability to communicate in English with native English speakers.