У статті розглядається можливість використання моделей і методів психосінергетикі таальфологіі в освітньому коучингу, розкрито суть, цілі та основні принципи. На підставі проведеногофілософсько-методологічного аналізу та серії емпіричних досліджень, запропоновано дві моделі коучингу «Шлях до гармонії життя» і «Від мрії до успіху», в яких самореалізація особистості професіоналу здійснюється завдяки мобілізації сутнісних сил людини і встановлення гармонійного зв’язку з професією,з іншими людьми і світом на різних рівнях(природа, суспільство, культура, власна життєдіяльність, всієї об’єктивної дійсності тощо), і/або узгодження конвергентних і дивергентних процесів саморуху і коеволюції відкритих нелінійних систем/середовищ «людина-світ» відповідного рівня складності – здатних до організації/самоорганізації в хаосі й завдяки йому (відповідно), а увага коуча зосереджена на здоров’я збереженні людини в цілому.
The article discusses the possibility of using models and methods of psychosynergetics and alphology in educational coaching.The essence, objective and basic principles, the possibilities of their use in education in crisis. Based on philosofical and medotological analysis and series of empirical studies, provided two coaching models - «Path to life harmony» and «From dream to success», where coaching attention is focused on keeping health of the whole person as a whole, and person professional selfrealization occurs with the mobilization of the essential forces of person and creating coherent connection according to career, other people and world in various layers (nature, society, culture, own life activity etc.) and the coordination convergent and divergent processes of self-motion and coevolution open nonlinear systems/environments «person-world» of
certain complexity which able to self-organization due chaos.
В статье рассматривается возможность применения моделей и методов психосинергетики и альфологии в образовательном коучинге, рассмотрены суть, цели и основные принципы. На основании проведенного философско-методологического анализа и серии
эмпирических исследований, предложены две модели коучинга «Шлях до гармонії життя» и «От мечты к успеху», в которых внимание
коучасосредоточено на сохранении здоровья человека в целом, а самореализация личности профессионала осуществляется благодаря мобилизации сущностных сил человека и установления гармоничной связи с профессией, с другими людьми и миром на разных уровнях
(природа, общество, культура, собственная жизнедеятельность и т.п.) и/или согласования конвергентных и дивергентных процессов
самодвижения и коэволюции открытых нелинейных систем/сред «человек-мир» определенного уровня сложности – способных к организации/самоорганизации в хаосе и благодаря ему (соответственно).