У статті описано структуру та особливості впровадження спецкурсу з
англомовної професійної підготовки майбутніх медиків в умовах ЗВО, подано завдання і
вправи, які сприяли формуванню англомовної підготовленості майбутніх лікарів,
доведено їх ефективність, визначено перспективні напрями роботи в межах
дослідження. Проаналізовано наукові дослідження в напрямі англомовної підготовки
майбутніх лікарів, доведено необхідність якісної англомовної професійної підготовки
студентів в умовах медичних ЗВО.
Експериментальна робота зі спецкурсу передбачала комплексне впровадження
визначених педагогічних умов англомовної підготовки майбутніх лікарів, оскільки вони є
взаємопов’язаними і взаємозумовленими, на чотирьох етапах: мотиваційному
(здобуття знань щодо комунікативної діяльності майбутнього лікаря), діяльнісному
(набуття умінь та навичок англомовної комунікативної діяльності) комунікативно-
тренувальному (застосування на практиці отриманих знань, умінь і навичок
комунікативної поведінки майбутніх лікарів) під час викладання спецкурсу «Англомовна
мовленнєва діяльність майбутніх лікарів» і навчальних дисциплін «Англійська мова (за
професійним спрямуванням)», «Українська мова (за професійним спрямуванням)»,
«Латинська мова», «Анатомія», «Гістологія», «Фармакологія», рефлексивно-оцінному
(осмислення студентами своєї власної поведінки, особистісного смислу тих чи тих
міркувань, аналіз інформації тощо) в межах клубу любителів англійської мови.
До початку експериментальної роботи було проведено 2 семінари з викладачами
лінгвістичних («Англійська мова (за професійним спрямуванням)», «Українська мова (за
професійним спрямуванням)», «Латинська мова») і фахових («Анатомія», «Гістологія»,
«Фармакологія»), які погодилися взяти участь у формувальному етапі експерименту. На
семінарах було обговорено мету й основні завдання проведення експерименту,
визначено доцільність використання в ході викладання означених навчальних дисциплін
знань з англійської мови, підготовлено методичні рекомендації з теми дослідження,
узгоджено термінологічний словник за темами фахових дисциплін.
The structure and features specifying the introduction of a special course into the Englishlanguage
training aimed at the future doctors in higher medial educational institutions are
described in the article. The article presents tasks and exercises that contributed to the formation
of the future doctors’ preparedness in the field of the English language; their effectiveness is
proved; the future areas of work within the study are determined. Scientific researches in the field
of the English-language teaching aimed at the future doctors are analyzed; the necessity for the
high-quality English-language professional training of students at higher medical educational
institutions is proved.
The experimental work on the special course implied the complex introduction of the
determined pedagogical conditions for the English language training aimed at the future doctors,
since they are interconnected and interdependent, in four stages: motivational (gaining
knowledge about the future doctor’s communicative activity), activity-based (acquisition of abilities
and skills in the English communicative activities), communicative training (practical application
of the acquired knowledge and skills in the future doctors’ communicative behaviour) while
teaching the course “Future doctors’ English speaking activities” and the academic disciplines
such as “English for specific purposes (medical)”, “Ukrainian for specific purposes (medical)”,
“Latin”, “Anatomy”, “Histology”, “Pharmacology”, reflexive-evaluative stage (students’ understanding of their own behavior, personal meaning of these or those ideas, information
analysis, etc.) within the club of students who are keen on the English language.
Prior to the beginning of the experimental work, two seminars were held with some teachers
of Linguistics (“English (for specific purposes)”, “Ukrainian (for specific purposes)”, “Latin”) and
profession oriented disciplines (“Anatomy”, “Histology”, “Pharmacology”), who agreed to take part
in the developing stage of the experiment. The purpose and main tasks of the experiment were
discussed at the seminars; the feasibility of using the knowledge of English while teaching special
academic disciplines was determined; some methodological recommendations on the topic of the
research were elaborated; the terminological vocabulary on the themes of the profession oriented
disciplines was approved.
В статье описана структура и особенности внедрения спецкурса по англоязычной
профессиональной подготовке будущих медиков в условиях вуза, представлены задания
и упражнения, которые способствовали формированию англоязычной
подготовленности будущих врачей, доказана их эффективность, определены
перспективные направления работы в рамках исследования. Проанализированы научные
исследования в направлении англоязычной подготовки будущих врачей, доказана необходимость качественной англоязычной профессиональной подготовки студентов
в условиях медицинских вузов.
Экспериментальная работа по спецкурсу предусматривала комплексное
внедрение обозначенных педагогических условий англоязычной подготовки будущих
врачей, поскольку они взаимосвязаны и взаимообусловлены, на четырех этапах:
мотивационном (получение знаний по коммуникативной деятельности будущего врача),
деятельностном (приобретение умений и навыков англоязычной коммуникативной
деятельности), коммуникативно- тренировочном (применение на практике полученных
знаний, умений и навыков коммуникативного поведения будущих врачей) во время
преподавания спецкурса «Англоязычная речевая деятельность будущих врачей» и
учебных дисциплин «Английский язык (по профессиональному направлению)»,
«Украинский язык (по профессиональному направлению)», «Латинский язык»,
«Анатомия», «Гистология», «Фармакология», рефлексивно-оценочном (осмысление
студентами своего собственного поведения, личностного смысла тех или иных
соображений, анализ информации) в пределах клуба любителей английского языка.
До начала экспериментальной работы было проведено два семинара с
преподавателями лингвистических («Английский язык (по профессиональному
направлению)», «Украинский язык (по профессиональному направлению)», «Латинский
язык») и профессиональных («Анатомия», «Гистология», «Фармакология») дисциплин,
которые согласились принять участие в формирующем этапе эксперимента. На
семинарах обсуждались цели и основные задачи проведения эксперимента, была
определена целесообразность использования в ходе преподавания указанных учебных
дисциплин знаний по английскому языку, подготовлены методические рекомендации по
теме исследования, согласован терминологический словарь по темам
профессиональных дисциплин.