dc.contributor.author |
Русалкіна, Л. Г. |
uk |
dc.contributor.author |
Rusalkina, L. |
en |
dc.contributor.author |
Русалкина, Л. Г. |
ru |
dc.date.accessioned |
2018-10-18T09:59:41Z |
|
dc.date.available |
2018-10-18T09:59:41Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
Русалкіна Л. Г. Педагогічні умови англомовної професійної підготовки майбутніх лікарів [Електронний ресурс] / Л. Г. Русалкіна. // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Педагогіка. - 2018. - Вип. 1. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2018_1_14 |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://repo.odmu.edu.ua:80/xmlui/handle/123456789/3808 |
|
dc.description.abstract |
У статті розглянуті виявлені автором педагогічні умови професійної
англомовної підготовки майбутніх лікарів у медичному університеті, які
забезпечують ефективне оволодіння студентами-медиками англійською мовою
для здійснення професійних завдань.
Вивчення сучасних педагогічних досліджень показало, що теоретичні
питання формування професійно зорієнтованої англомовної готовності
студентів в медичному ЗВО недостатньо відображені в науковій літературі.
У зв'язку з цим автором статті було поставлено завдання виявити і
обґрунтувати педагогічні умови професійної англомовної підготовки
майбутніх лікарів і сприяти активному застосуванню отриманих знань у
подальшій професійній діяльності. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Theoretical and practical search for effective means of preparing future
physicians in the higher medical school requires an urgent need to identify and
substantiate pedagogical conditions that contribute to the effectiveness of the
educational process.
The logic of the initiated research has led to the definition of the pedagogical
conditions for the effective implementation of the educational process of Englishlanguage
vocational training of future physicians, such as:
integration of professional and linguistic (foreign language oriented)
disciplines in the educational process of medical higher school;
motivational mood and awareness of the need for future doctors to learn
English for further professional communication;
creation of a developing foreign-language environment of professional
orientation in a medical institution of higher education;
immersion of future doctors in active foreign language activities of
professional orientation.
Let us dwell on the justification of the expediency of certain pedagogical
conditions in the aspect of the initiated research. Before considering the pedagogical
conditions for the initiated study, it is necessary: 1) to identify the factors that
influence the increase of the efficiency of foreign language training; 2) to choose the
optimal variant of improvement of foreign language training; 3) understanding that
some separate, randomly chosen pedagogical conditions can not influence the
effectiveness of foreign language training; only a set of pedagogical conditions is
necessary, which takes into account the optimization of this process in the medical
higher school. Analysis of scientific literature has shown that the factors are divided
into external and internal; objective and subjective; purposeful and spontaneous.
We support the scientific opinion of I. Podlasyi who isolated “four general
factors determining in the complex of the formation of products of the didactic
process”: 1) educational material; 2) organizational and pedagogical influence; 3)
the students’ ability to study; 4) time. But it should be mentioned that such a division
of factors is relative.
In the process of experimental work, an assessment of the effectiveness of the
developed method of teaching English, using the pedagogical conditions, was carried
out by comparing the results of the recording and forming experiments. The results of
the statistical processing of the experimental data indicate the effectiveness of the
developed professionally oriented English language learning technology, created in
accordance with the identified pedagogical conditions for the formation of Englishlanguage
training in higher medical school. Prospects for the further research are seen in the practical implementation of
the pedagogical conditions in order to improve the level of English language training
of future physicians in higher medical school. |
en |
dc.description.abstract |
В статье рассмотрены выявленные автором педагогические условия
профессиональной англоязычной подготовки будущих врачей в медицинском
университете, которые обеспечивают эффективное овладение студентамимедиками
английским языком для осуществления профессиональных задач.
Изучение современных педагогических исследований показало, что
теоретические вопросы формирования профессионально ориетированной
англоязычной готовности студентов в медицинском вузе недостаточно
отражены в научной литературе. В этой связи автором статьи была
поставлена задача выявить и обосновать педагогические условияпрофессиональной англоязычной подготовки будущих врачей и способствовать
активному применению полученных знаний в дальнейшей профессиональной
деятельности. |
ru |
dc.language.iso |
uk |
en |
dc.subject |
педагогічні умови |
uk_UA |
dc.subject |
англомовна підготовка |
uk_UA |
dc.subject |
майбутні лікарі |
uk_UA |
dc.subject |
pedagogical conditions |
en |
dc.subject |
English language training |
en |
dc.subject |
future doctors |
en |
dc.subject |
педагогические условия |
ru |
dc.subject |
англоязычная подготовка |
ru |
dc.subject |
будущие врачи |
ru |
dc.title |
Педагогічні умови англомовної професійної підготовки майбутніх лікарів |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Pedagogical Conditions of English-Language Professional Training of Future Doctors |
en |
dc.title.alternative |
Педагогические условия англоязычной профессиональной подготовки будущих врачей |
ru |
dc.type |
Article |
en |