Педагогічні умови англомовної професійної підготовки майбутніх лікарів

Show simple item record

dc.contributor.author Русалкіна, Л. Г. uk
dc.contributor.author Rusalkina, L. en
dc.contributor.author Русалкина, Л. Г. ru
dc.date.accessioned 2018-10-18T09:59:41Z
dc.date.available 2018-10-18T09:59:41Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Русалкіна Л. Г. Педагогічні умови англомовної професійної підготовки майбутніх лікарів [Електронний ресурс] / Л. Г. Русалкіна. // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Педагогіка. - 2018. - Вип. 1. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2018_1_14 uk_UA
dc.identifier.uri http://repo.odmu.edu.ua:80/xmlui/handle/123456789/3808
dc.description.abstract У статті розглянуті виявлені автором педагогічні умови професійної англомовної підготовки майбутніх лікарів у медичному університеті, які забезпечують ефективне оволодіння студентами-медиками англійською мовою для здійснення професійних завдань. Вивчення сучасних педагогічних досліджень показало, що теоретичні питання формування професійно зорієнтованої англомовної готовності студентів в медичному ЗВО недостатньо відображені в науковій літературі. У зв'язку з цим автором статті було поставлено завдання виявити і обґрунтувати педагогічні умови професійної англомовної підготовки майбутніх лікарів і сприяти активному застосуванню отриманих знань у подальшій професійній діяльності. uk_UA
dc.description.abstract Theoretical and practical search for effective means of preparing future physicians in the higher medical school requires an urgent need to identify and substantiate pedagogical conditions that contribute to the effectiveness of the educational process. The logic of the initiated research has led to the definition of the pedagogical conditions for the effective implementation of the educational process of Englishlanguage vocational training of future physicians, such as: integration of professional and linguistic (foreign language oriented) disciplines in the educational process of medical higher school; motivational mood and awareness of the need for future doctors to learn English for further professional communication; creation of a developing foreign-language environment of professional orientation in a medical institution of higher education; immersion of future doctors in active foreign language activities of professional orientation. Let us dwell on the justification of the expediency of certain pedagogical conditions in the aspect of the initiated research. Before considering the pedagogical conditions for the initiated study, it is necessary: 1) to identify the factors that influence the increase of the efficiency of foreign language training; 2) to choose the optimal variant of improvement of foreign language training; 3) understanding that some separate, randomly chosen pedagogical conditions can not influence the effectiveness of foreign language training; only a set of pedagogical conditions is necessary, which takes into account the optimization of this process in the medical higher school. Analysis of scientific literature has shown that the factors are divided into external and internal; objective and subjective; purposeful and spontaneous. We support the scientific opinion of I. Podlasyi who isolated “four general factors determining in the complex of the formation of products of the didactic process”: 1) educational material; 2) organizational and pedagogical influence; 3) the students’ ability to study; 4) time. But it should be mentioned that such a division of factors is relative. In the process of experimental work, an assessment of the effectiveness of the developed method of teaching English, using the pedagogical conditions, was carried out by comparing the results of the recording and forming experiments. The results of the statistical processing of the experimental data indicate the effectiveness of the developed professionally oriented English language learning technology, created in accordance with the identified pedagogical conditions for the formation of Englishlanguage training in higher medical school. Prospects for the further research are seen in the practical implementation of the pedagogical conditions in order to improve the level of English language training of future physicians in higher medical school. en
dc.description.abstract В статье рассмотрены выявленные автором педагогические условия профессиональной англоязычной подготовки будущих врачей в медицинском университете, которые обеспечивают эффективное овладение студентамимедиками английским языком для осуществления профессиональных задач. Изучение современных педагогических исследований показало, что теоретические вопросы формирования профессионально ориетированной англоязычной готовности студентов в медицинском вузе недостаточно отражены в научной литературе. В этой связи автором статьи была поставлена задача выявить и обосновать педагогические условияпрофессиональной англоязычной подготовки будущих врачей и способствовать активному применению полученных знаний в дальнейшей профессиональной деятельности. ru
dc.language.iso uk en
dc.subject педагогічні умови uk_UA
dc.subject англомовна підготовка uk_UA
dc.subject майбутні лікарі uk_UA
dc.subject pedagogical conditions en
dc.subject English language training en
dc.subject future doctors en
dc.subject педагогические условия ru
dc.subject англоязычная подготовка ru
dc.subject будущие врачи ru
dc.title Педагогічні умови англомовної професійної підготовки майбутніх лікарів uk_UA
dc.title.alternative Pedagogical Conditions of English-Language Professional Training of Future Doctors en
dc.title.alternative Педагогические условия англоязычной профессиональной подготовки будущих врачей ru
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account