Задоволеність професійною діяльністю науково-педагогічних працівників ВНЗ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Аннєнкова, І. П. ua
dc.contributor.author Annenkova, I. en
dc.date.accessioned 2025-06-24T08:14:11Z
dc.date.available 2025-06-24T08:14:11Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Аннєнкова І. Задоволеність професійною діяльністю науково-педагогічних працівників ВНЗ // Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. 2017. № 32. С. 128–137. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/17832
dc.description.abstract Проаналізовано сутність поняття “задоволеність професійною діяльністю науково-педагогічних працівників ВНЗ”. З’ясовано, що задоволеність персоналу є інтегральною характеристикою. Доведено, що під час оцінки задоволеності науково-педагогічних працівників потрібно також враховувати специфіку їхньої праці. Визначено, що задоволеність науково-педагогічних працівників професійною діяльністю має дві складові – задоволеність діяльністю і задоволеність професією. uk_UA
dc.description.abstract The article defines the essence of the concept of “research and teaching staff’s satisfaction by professional activity at the university”. The research found out that the concept of “satisfaction by professional activity” is an integral characteristic. On the one hand, this concept expresses the attitude (evaluation, social settings and motives) of a professional towards their work through weighing up the benefits of some of its elements and drawbacks of the others. On the other hand, it describes the degree of compliance of human’s demands to real working conditions and shows professional’s psychological or emotional status in a specific period of time. The article suggests taking into consideration the peculiarities of the work while evaluating the job satisfaction of research and teaching staff. Research and teaching staff’s satisfaction by professional activity consists of two components: job satisfaction and profession satisfaction. The former one includes the following factors: university management, working conditions, university units’ activity, psychological environment, access to the information, teaching process management. The latter is determined by such factors as professional excellence and further training. en
dc.language.iso uk en
dc.subject задоволеність uk_UA
dc.subject професійна діяльність uk_UA
dc.subject структура задоволеності uk_UA
dc.subject науково-педагогічний працівник uk_UA
dc.subject модель uk_UA
dc.subject фактор uk_UA
dc.subject satisfaction en
dc.subject professional activity en
dc.subject structure of satisfaction en
dc.subject research and teaching staff en
dc.subject model en
dc.subject factor en
dc.title Задоволеність професійною діяльністю науково-педагогічних працівників ВНЗ uk_UA
dc.title.alternative Research and teaching staff’s satisfaction by professional activity at the university en
dc.type Article en


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу