Короткий опис (реферат):
При формуванні церебральної ішемії, додатково до гибелі організму,
відзначається виражена редукція та/або дезорганізація моторних, сенсорних та
когнітивних функцій. Для перевірки гіпотези стосовно патогенетичної значущості
порушень навчання та пам’яті при діагностиці та комплексної фармакокорекції
хронічного ішемічного синдрому були проведені експериментальні дослідження. Мета
роботи – дослідження вираженості когнітивних порушень у щурів в динаміці хронічної
ішемії мозку. Протягом 7 діб у щурів із моделлю хронічної ішемії мозку
білатеральним перев'язуванням сонних артерій визначали вираженість процесів
навчання та пам’яті формуванням у них умовних реакцій активного уникнення шляхом
пред’явлення тваринам умовного і безумовного стимулів, а також із застосуванням
восьмипроменевого радіального лабіринту. Доведено формування когнітивних порушень
у щурів в динаміці постішемічного періоду. Амнестичний ефект було виявлено в
динаміці хронічної ішемії мозку і було верифіковано гальмуванням формування
умовного рефлексу та погіршенням процесів коротко- і довгострокової пам'яті в
тестах умовного рефлексу активного уникнення та харчового умовного рефлексу.
Автори вважають, що отримані дані є експериментальним підґрунтям доцільності
клінічного тестування ефектів фармакологічних сполук, які здатні відновити
когнітивні функції пацієнтів з хронічної ішемією мозку. За таких умов комплексна
патогенетично обґрунтована фармакологічна корекція мнестичних дисфункцій буде
також спрямована на формування антиішемічного ефекту.