У статті описуються особливості організації позааудиторної роботи з іноземної мови для студентів різних спеціальностей. Розглянуто термін позааудиторна робота в кількох векторах. Частина дослідників
трактують таку діяльність студентів у позанавчальний час лише як складову частину виховної роботи. Інші науковці розглядають позааудиторну роботу як одну з форм організації вільного часу студентів. Популярним є також тлумачення позааудиторної роботи як навчальної самостійної діяльності студентів. Проаналізовано, що позааудиторна робота з іноземної мови є важливою складовою частиною навчального процесу, що має на меті не тільки організацію самостійної діяльності студентів після занять, а й, звичайно, поглиблення знань із предмета, розширення кругозору (на основі культури країни, мова якої вивчається), прояв креативності й творчого потенціалу студентів будь-якого
фаху. Також неможливо оминути увагою той факт, що всі позааудиторні заходи мають виховну функцію для їх учасників. Визначено три види позааудиторної роботи згідно з кількістю учасників: індивідуальна, групова й масова. Форм позааудиторної роботи з іноземної може бути велика кількість, все залежить від підходу адміністрації або викладача іноземної мови й активності студентів. Було детально зосереджено увагу на організації тих заходів, які є найактуальнішими для цікавої та продуктивної позааудиторної роботи з іноземної мови у вищому навчальному закладі, а саме дискусійний клуб і науково-практичний квест. З’ясовано, що позааудиторна діяльність з іноземної мови розширює лімітовані кордони навчального часу й дозволяє студентам продемонструвати набутті знання на практиці без часових обмежень. Підбір викладачем правильної форми позааудиторної роботи для студентів буде стимулювати інтерес до вивчення іноземної мови й бажання проявляти свою індивідуальність і творчий потенціал у подальшому навчанні.
The article describes the features of the organization of extracurricular work in a foreign language for students of different specialties. The
term extracurricular work in several vectors is
considered. Some researchers interpret such
activities of students in extracurricular activities
only as part of educational work. Other scholars
consider extracurricular work as a form of organizing students’ free time. Also popular is the
interpretation of extracurricular activities as educational independent activities of students.
It is analyzed that extracurricular work in a foreign
language is an important component of the educational process, which aims not only to organize
independent activities of students after classes,
but also usually deepen knowledge of the subject, broaden horizons (based on the culture of
the country whose language is studied), creativity and creative potential of students of any specialty. Also, it is impossible to ignore the fact that
all extracurricular activities have an educational
function for their participants.
There are three types of extracurricular activities
according to the number of participants: individual, group and mass. Forms of extracurricular
work in a foreign language can be many, it all
depends on the approach of the administration
or teacher of a foreign language and the activity of students. Attention was focused in detail on
the organization of those events that are most
relevant for the organization of interesting and
productive extracurricular work on a foreign language in the university, namely the discussion
club and scientific-practical quest.
It has been found that extracurricular activities
in a foreign language expand the boundaries of
study time, which are limited and allow students
to demonstrate the acquired knowledge in practice without time limits. Selection by the teacher
of the correct form of extracurricular work for students will stimulate interest in learning a foreign
language and the desire to show their individuality and creative potential in further education.