Кваліметрична модель моніторингу якості освіти в закладі вищої освіти

Show simple item record

dc.contributor.author Аннєнкова, І. П. ua
dc.contributor.author Кузнєцова, Н. В. ua
dc.date.accessioned 2023-10-04T10:45:04Z
dc.date.available 2023-10-04T10:45:04Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Аннєнкова І. П. Кваліметрична модель моніторингу якості освіти в закладі вищої освіти / І. П. Аннєнкова, Н. В. Кузнєцова // Інноваційна педагогіка. – 2021. – Вип. 38. – С. 210–214. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/13871
dc.description.abstract Стаття присвячена актуальній проблемі ефективності моніторингу якості освіти у закладі вищої освіти. Моніторинг відповідає за зворотний зв’язок у системі внутрішнього забезпечення якості освіти. Метою дослідження є розроблення та обґрунтування факторно-критеріальної моделі ефективності моніторингу якості освіти. Для написання статті використані такі методи наукового пізнання: аналіз, факторно-критеріальне моделювання, метод Дельфі. Під моніторингом якості освіти у закладі вищої освіти ми розуміємо інформаційноаналітичну систему, що постійно оновлюється на основі безперервного (циклічного) відстеження стану і динаміки змін якості освіти. Моніторинг здійснюється з метою прогнозування її подальшого розвитку, вироблення ефективних управлінських рішень та постійного покращення якості освіти та освітньої діяльності. Охарактеризовано основні підходи до визначення сутності поняття «ефективність»: досягнення ефекту або результату; співвідношення результату і витрат; комплексна оцінка результатів використання всіх видів ресурсів; рівень досягнення поставлених цілей; реалізація цілей за прийнятного співвідношення витрат і результатів. З’ясовано, що ефективність моніторингу якості освіти доцільно розглядати з позицій підходу досягнення мети. Ефективність моніторингу якості освіти у закладі вищої освіти розглядається як ступінь досягнення цілей моніторингу якості освіти, якісне виконання та забезпечення взаємодії всіх його функцій, урахування соціально-психологічних чинників під час здійснення моніторингових процедур. На основі кваліметричного підходу розроблено факторно-критеріальну модель ефективності моніторингу якості освіти. Обчислено вагові коефіцієнти для кожного параметра, фактору і критерію. Особливістю цієї моделі є можливість адаптації до специфіки системи внутрішнього моніторингу якості освіти у закладах вищої освіти, що забезпечує її варіативність. uk_UA
dc.description.abstract The article is devoted to the topical problem of the effectiveness of monitoring the quality of education in higher education. Monitoring provides feedback in the internal quality assurance system of education. The aim of the study was to develop and substantiate a factorcriterion model of the effectiveness of monitoring the quality of education. The following methods of scientific cognition were used to write the article: analysis, factor-criterion modeling, Delphi method. By monitoring the quality of education in a higher education institution, we mean an information-analytical system that is constantly updated on the basis of continuous (cyclical) monitoring of the state and dynamics of changes in the quality of education. Monitoring is carried out in order to predict its further development, develop effective management decisions and continuous improvement of the quality of education and educational activities. The main approaches to defining the essence of the concept of “efficiency” are characterized: achievement of effect or result; the ratio of result and cost; comprehensive assessment of the results of the use of all types of resources; the degree of achievement of goals; realization of the purposes at an acceptable parity of expenses and results. It was found that the effectiveness of monitoring the quality of education should be considered from the standpoint of the approach to achieving the goal. The effectiveness of monitoring the quality of education in higher education is seen as the degree of achievement of the goals of monitoring the quality of education, quality performance and ensuring the interaction of all its functions, taking into account sociopsychological factors in monitoring procedures. On the basis of the qualimetric approach the factor-criterion model of efficiency of monitoring of quality of education is developed. The weights for each parameter, factor and criterion are calculated. The peculiarity of this model is the ability to adapt to the specifics of the system of internal monitoring of the quality of education in the institution of higher education, which ensures its variability. en
dc.language.iso uk en
dc.subject моніторинг uk_UA
dc.subject якість освіти uk_UA
dc.subject ефективність uk_UA
dc.subject вища освіта uk_UA
dc.subject заклад вищої освіти uk_UA
dc.subject факторно-критеріальна модель uk_UA
dc.subject monitoring en
dc.subject quality of education en
dc.subject efficiency en
dc.subject higher education en
dc.subject institution of higher education en
dc.subject factor-criterion model en
dc.title Кваліметрична модель моніторингу якості освіти в закладі вищої освіти uk_UA
dc.title.alternative Qualimetric model of education quality monitoring in higher education institutions en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account