Проблеми викладання української мови як іноземної для здобувачів вищої школи

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ханецька, А. uk
dc.contributor.author Khanetska, A. en
dc.date.accessioned 2023-05-30T09:25:55Z
dc.date.available 2023-05-30T09:25:55Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Ханецька А. Проблеми викладання української мови як іноземної для здобувачів вищої школи // Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2023. Вип. 61, Т. 3. С. 242–246. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/12940
dc.description.abstract В статті розглянуто мовне питання в сучасних реаліях та окреслено основні аспекти вивчення української як іноземної у закладах вищої освіти. Перераховано проблеми, з якими стикаються здобувачі-іноземці під час вивчення української мови як іноземної, такими як мала кількість висококваліфікованих працівників. Подано також проблемні питання, з якими стикаються викладачі у процесі викладання, зокрема з відсутністю однієї загальної програми та великою кількістю російськомовних підручників. Зазначено, що останні роки попит на вивчення української мови значно підвищився, тому викладачі активно займаються розробкою нових методик викладання та написанням підручників саме українською мовою. Таким чином українська педагогіка відходить від "російської" навчальної системи. Обговорено роль мотивації у процесі вивчення мови для здобувачівіноземців. Також окреслена проблема використання мови-посередника під час проведення практичних занять. Зазначено, що її використання слід обмежити, оскільки тоді у здобувачів зникає потреба вивчати українську мову. Чим частіше здобувач буде послуговуватися мовою-посередником, тим менше лексичних одиниць він буде запам’ятовувати з дисципліни «Українська як іноземна». Використання мови-посередника можливе при поясненні нової лексики, однак не на постійній основі. Запропоновано перелік завдань, які можуть використовувати викладачі на практичних заняттях, щоб однаково розвивати слухання, говоріння та письмо. Такими завданнями є: читання готових текстів та відповіді на питання після них; читання та розігрування за ролями діалогів (теоретичних ситуацій, які можуть виникнути в процесі роботи, навчання, життя); написанням нових слів замість пропусків у картках; доповнення речень, які можуть стосуватися тексту; написання самостійно діалогів відповідно до теми (побутові ситуації або ситуації з навчання, роботи). uk_UA
dc.description.abstract The article considers the language issue in modern realities and outlines the main aspects of studying Ukrainian as a foreign language in higher education institutions. Problems encountered by foreign learners while studying Ukrainian as a foreign language are listed, such as the low number of highly skilled workers. It also presents the problematic issues faced by teachers in the teaching process, in particular the lack of a common curriculum and the large number of Russian-language textbooks. It is noted that in recent years the demand for the study of the Ukrainian language has increased significantly, so teachers are actively engaged in developing new teaching methods and writing textbooks in Ukrainian. Thus, Ukrainian pedagogy departs from the "Russian" educational system. The role of motivation in the language learning process for foreign language learners is discussed. The problem of using language as a medium during practical activities is also outlined. It is noted that its use should be restricted, since then the miners will not need to learn Ukrainian. The more often the learner will use the intermediate language, the fewer lexical units he or she will memorize from the discipline «Ukrainian as a foreign language». The use of intermediate language is possible when explaining new vocabulary, but not on a permanent basis. A list of tasks that teachers can use in practical classes is suggested to develop listening, speaking, and writing equally. Such tasks are: reading ready-made texts and answering questions after them; reading and playing out the roles of dialogues (theoretical situations that may arise in the process of work, study, life); writing new words instead of gaps in cards; completing sentences that may relate to the text; writing dialogues independently according to the theme (household situations or situations from study, work). en
dc.language.iso uk en
dc.subject здобувачі uk_UA
dc.subject українська як іноземна uk_UA
dc.subject мова-посередник uk_UA
dc.subject практичні заняття uk_UA
dc.subject письмо uk_UA
dc.subject говоріння uk_UA
dc.subject слухання uk_UA
dc.subject learners en
dc.subject Ukrainian as a foreign language en
dc.subject intermediary language en
dc.subject practical classes en
dc.subject writing en
dc.subject speaking en
dc.subject listenin en
dc.title Проблеми викладання української мови як іноземної для здобувачів вищої школи uk_UA
dc.title.alternative Problems of teaching the Ukrainian language as a foreign language for high school students en
dc.type Article en


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу