Проблеми викладання навчальної дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням» для здобувачів освіти економічних спеціальностей закладів вищої освіти

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Коваленко, О. А. uk
dc.contributor.author Ханецька, А. О. uk
dc.contributor.author Kovalenko, O. A. en
dc.contributor.author Khanetskaya, A. O. en
dc.date.accessioned 2023-05-30T08:35:08Z
dc.date.available 2023-05-30T08:35:08Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Коваленко О. А., Ханецька А. О. Проблеми викладання навчальної дисципліни «Українська мова за професіиним спрямуванням» для здобувачів освіти економічних спеціальностей закладів вищої освіти. Український журнал прикладної економіки та техніки. 2021. Том 6. № 4. С. 140-146. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/12937
dc.description.abstract У статті проаналізовано проблеми, які виникають під час навчання у здобувачів освіти економічних спеціальностей, зокрема: обмеженість власної лексичної складової, незнання професійної термінології, нестача комунікативних навичок, психолого-комунікативні бар’єри. Окреслено порушення норм вживання української мови. Теоретичною основою стали праці лінгводидактів, які наголошували на тому, що ділова мова – це динамічне явище, яке фахівець постійно повинен вивчати, досліджуючи при цьому та удосконалюючи власні компетентності. Зазначено, що програма з дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням» має ознайомлювати студентів із основами культури професійної мови, специфікою усної і писемної форми сучасної літературної мови, скеровувати до вивчення термінології обраного фаху, сформувати навички оформлення сучасної документації та мотивувати до вдосконалення мовних та мовленнєвих компетентностей. Визначено перелік завдань, які можна використовувати під час практичних занять, з метою уникнення помилок усного мовлення. До таких завдань зокрема віднесли: запам’ятовування правильних наголосів як професійних термінів, так і слів загальновживаної лексики; робота з текстами, а саме: усунення лексичних помилок шляхом вибору правильного варіанту; виправлення орфографічних помилок у наведених текстах; розставлення пропущених розділових знаків у текстах офіційно-ділового, публіцистичного та наукового стилів та їх фрагментах; добір українських відповідників до слів іншомовного походження; визначення правильних закінчень у родовому відмінку іменників другої відміни; вміння перекладати українською мовою вузькогалузеву та міжгалузеву термінологію; складання та оформлення документів професійного спрямування. Важливим етапом мовної підготовки фахівців економічних спеціальностей є знання і дотримання норм сучасної української літературної мови як в усному, так і в писемному мовленні. Окрема увага приділяється тому, що студент має усвідомити: вивчення державної мови тісно пов’язане з його особистістю та інтересами, а не з методами і засобами навчання, які використовує викладач. uk_UA
dc.description.abstract The article analyzes the problems that arise when teaching students of economic specialties, in particular: limited lexical components, ignorance of professional terminology, lack of communication skills, psychological and communicative barriers. Violation of the norms of the Ukrainian language use is outlined. The theoretical basis was the work of linguistic didactics, who emphasized that business language is a dynamic phenomenon that a specialist must constantly study, while researching and improving their own competencies. It is noted that the program in the discipline "Ukrainian for professional purposes" should acquaint students with the basics of professional language culture, the specifics of oral and written modern literary language, direct to study the terminology of the chosen specialty, develop skills in modern documentation and motivate to improve language and speech competencies. A list of tasks that can be used during practical classes to avoid errors is identified. Such tasks included: memorizing the correct accents of both professional terms and words of common vocabulary; work with texts, namely: elimination of lexical errors by choosing the right option; correction of spelling errors in the given texts; placement of missing punctuation marks in texts of official business, journalistic and scientific styles and their fragments; selection of Ukrainian equivalents to words of foreign origin; determining the correct endings in the genitive case of nouns; ability to translate narrow and interdisciplinary terminology into Ukrainian; preparation of professional documents. An important stage of language training of specialists in economic specialties is the knowledge and observance of the modern Ukrainian literary language norms in both oral and written speech. It is also pointed out that students should be aware that studying the state language is closely related to their personality and interests, and not to the methods and teaching aids used by the teacher. uk_UA
dc.language.iso uk en
dc.subject норми сучасної літературної мови uk_UA
dc.subject усне професійне мовлення uk_UA
dc.subject професійна культура uk_UA
dc.subject культура професійного мовлення uk_UA
dc.subject мовна підготовка студентів uk_UA
dc.subject засоби навчання uk_UA
dc.subject norms of modern literary language en
dc.subject oral professional speech en
dc.subject professional culture en
dc.subject culture of professional speech en
dc.subject language training of students en
dc.subject teaching aids e
dc.title Проблеми викладання навчальної дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням» для здобувачів освіти економічних спеціальностей закладів вищої освіти uk_UA
dc.title.alternative Problems of teaching the discipline «Ukrainian for professional purposes» for students of economic specialties at higher education institutions en
dc.type Article en


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу