Дистанційні засоби навчання все ширше
впроваджуються в освітній процес. Тому
пріоритетним напрямом вважається
пошук новацій у розробці методик і технологій проведення цих занять. Зокрема,
науковці працюють у таких напрямах:
підвищення інтенсивності занять; розширення змісту; складання індивідуальних
завдань для кожного студента, враховуючи його здібності і мотиваційно-ціннісну
сферу особистості; інтенсифікація самостійної роботи студентв.
У статті розглянуто основні поняття,
моделі і характерні особливості сучасного
дистанційного навчання. Обгрунтовано
актуальність використання дистанційних
технологій в освітньому процесі. Основний
акцент зроблено на особливості організації освітнього процесу з використанням
дистанційних освітніх технологій. Метою
роботи є розглядання можливостей розширення функцій онлайн-навчання як інструменту освітнього процесу, а також збереження і підвищення мотивації студентів до
навчання під час дистанційної освіти. Запропоновано методику створення навчального
віртуального середовища, яке охоплює різні
інтернет-джерела; проведення онлайнлекцій і консультацій; розроблення тестування; використання у навчанні інтеграційної моделі, інтерактивної бази даних,
а також комплексного підходу із застосуванням декількох ресурсів як для передавання і закріплення, так і для оцінки знань.
Завдяки запропонованій методиці створюється гнучка модель освітнього процесу
у різних умовах, що підвищує якість онлайннавчання і високий рівень знань студентів.
Дистанційне навчання – це сучасна реалія,
важливий компонент і доповнення до традиційної форми навчання сучасного студента, що розширює можливості класичної
університетської освіти.
На основі аналізу вітчизняної і зарубіжної
літератури, вивчення теорії і практики
впровадження дистанційного навчання у
провідних університетах світу, а також
з урахуванням особистого досвіду викладання англійської мови студентам Одеського національного медичного університету виокремлено позитивні і негативні
сторони системи навчання із застосуванням електронних технологій для навчального процесу у вищій школі.
Distance learning is increasingly being introduced into the educational process. Therefore,
the search for innovations in the development of
methods and technologies for distant classes is
considered a priority. In particular, scientists are
working in the following areas: increasing the
intensity of classes; expansion of the content;
construction of individual tasks for each student,
taking into account his abilities and the motivational-value sphere of the personality; intensification of students' independent work.
The article discusses the basic concepts, models
and characteristic features of modern distance
learning. The substantiation of the relevance of
the use of distance technologies in teaching is
carried out. The main emphasis is placed on the
peculiarities of the educational process organization using distance educational technologies.
The aim of the article is to consider the expansion of online learning functions as a tool of the
educational process, as well as preserving and
increasing the motivation of students in the process of distance education. The methodology for
creating a learning virtual environment, including
various Internet sources, is proposed; conducting online lectures and consultations; development of testing; use in teaching of an integration
model, a convertible interactive database, as
well as an integrated approach using several
resources, both for transferring and consolidating, and for assessing knowledge. Thanks to
the proposed model, a flexible learning model
is created in various conditions, which increases
the quality of online learning and high assessment of students' knowledge. Distance learning
is a modern reality, which is an integral part and
addition to the traditional form of education for the
modern student and which expands the possibilities of classical university education.
Based on the analysis of domestic and foreign
literature, study of the theory and practice
of distance learning in the world's leading
universities, as well as personal experience
of teaching English to students of Odessa
National Medical University, the pros and
cons of the system of teaching with electronic
technology for higher education schools.