Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Томашевська, А. | uk |
dc.contributor.author | Русалкіна, Л. | uk |
dc.date.accessioned | 2022-07-05T08:12:05Z | |
dc.date.available | 2022-07-05T08:12:05Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Томашевська А., Русалкіна Л. Технологія формування у майбутніх студентів-фармацевтів умінь самостійного вивчення фахової медичної літератури // Нова педагогічна думка. 2020. № 4 (104). С. 64–67. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/11421 | |
dc.description.abstract | У статті аналізується технологія відбору лексичного корпусу як одиниць дидактичного текстового матеріалу для формування умінь самостійного читання (guided-unguided work) медичної літератури студентами-фармацевтами. Визначено базові критерії відбору англійської фармацевтичної лексики (функціональність, уживаність, частотність, тематичність та врахування професійної сфери спілкування), які інтегрально корелюються із змістовими та процесуальними компонентами цільової робочої програми навчання. | uk_UA |
dc.description.abstract | The paper presents the selecting technology of lexical thesaurus with professional potential as units of the didactic textual materials for students-pharmacists self-directed reading skills (guided-unguided work) forming; grounded on the modern Ukrainian investigations analyzing and focused on the ESP teaching the key selected criteria of English pharmaceutical vocabulary (use and frequency, topicality, consideration of the professional communication sphere, functionality), which integrally correlate with content and procedural components of the partial working program teaching have been determined. Considered in the paper are: the formation of lexical awareness in reading throughout three stages: introduction, whereby the students get acquainted with lexical units in and beyond the context, as well as develop their lexical consciousness; training, which promotes students’ automatic work with new vocabulary; application in the process of reading and speaking; the criteria for assessing the level of prospective pharmacists’ mastering professionally oriented English lexical competence in reading, the accuracy of understanding, the correctness of guessing the meaning of a lexical unit, the adequacy of usage. | en |
dc.language.iso | uk | en |
dc.subject | лексична одиниця | uk_UA |
dc.subject | текст | uk_UA |
dc.subject | критерії відбору | uk_UA |
dc.subject | самостійне читання | uk_UA |
dc.subject | студенти-фармацевти | uk_UA |
dc.subject | lexical awareness | en |
dc.subject | skills | en |
dc.subject | unit | en |
dc.subject | text | en |
dc.subject | independent study | en |
dc.subject | assessment | en |
dc.subject | criteria | en |
dc.subject | students-pharmacists | en |
dc.title | Технологія формування у майбутніх студентів-фармацевтів умінь самостійного вивчення фахової медичної літератури | uk_UA |
dc.type | Article | en |