Abstract:
На сучасному етапі реформування медичної служби в Україні клінічна лабораторна діагностика теж потребує суттєвих змін як у клінічній практиці, так і при навчанні студентів, інтернів і курсантів. Досягнення клінічної лабораторної діагностики мають застосовуватись при виконанні науково-дослідницьких робіт, для чого аспіранти, докторанти, здобувачі повинні бути обізнані щодо фактичних можливостей проведення досліджень. Проведений аналіз якості підготовки фахівців з лабораторної діагностики за існуючими навчальними програмами виявив, що здійснення педагогічного процесу на застарілих мануальних методиках не відповідає міжнародним стандартам викладання лабораторної діагностики, не дозволяє впроваджувати сучасні стандарти управління і контролю якості досліджень, наприклад, ISO 15189. Вимоги до викладання лабораторної діагностики передбачають, що лікарі – інтерни та курсанти циклів підвищення кваліфікації повинні володіти методами медико-генетичних досліджень, які до останнього часу
не викладались в Україні. Неможливо без додаткового навчання залучати непідготовлених належним чином лікарів-лаборантів до проведення наукових досліджень, які
будуть відповідати вимогам доказової медицини.