Результати впровадження експериментальної методики англомовної професійної підготовки майбутніх лікарів

Show simple item record

dc.contributor.author Русалкіна, Л. Г.
dc.contributor.author Rusalkina, L. G.
dc.contributor.author Русалкина, Л. Г.
dc.date.accessioned 2020-05-04T06:43:38Z
dc.date.available 2020-05-04T06:43:38Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Русалкіна Л. Г. Результати впровадження експериментальної мотодики англомовної професійної підготовки майбутніх лікарів // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського. Педагогічні науки. 2018. № 5. С. 87–90. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/7035
dc.description.abstract У статті з'ясовуєтьс стан англомовної професійної підготовленості майбутніх лікарів після проведення підготовки за експериментальною методикою. Представлено результати педагогічного діагностування досліджуваної проблеми у межахї освітного процесу медичних закладів вищої освіти. uk_UA
dc.description.abstract The state of the English-language professional preparedness / proficiency of the future doctors after the training based on the experimental techniques is revealed in the article. The results of pedagogical diagnostics of the problem under study within the educational process of medical institutions of higher education are presented. Upon completion of the experimental work on the English language training of the future doctors, the controlling testing of the state of their proficiency was made. It was aimed at determining the proficiency levels of the phenomenon under study according to the criteria: lingual, perception- and speech-centred, information- and speech-oriented, reflexive and evaluative with the corresponding indicators. Here are the results obtained according to the criteria of the English professional training targeted to the future doctors. In general, at the final stage of the experiment, the results of the English-language professional preparedness of the future physicians were, as follows: 21.62% of the EG (experimental group) students (10.14% prior to the experimental training course) and 15.13% – the CG (control group) (21.16% prior to the experimental training course) showed the high level (11.18% prior to the experimental training course), 38% demonstrated the sufficient level, 52% of the EG respondents (14,86% prior to the experimental training course) and 25,00% – the CG (15,13% prior to the experimental training course), 27,70% of the EG students (37,84% prior to the experimental training course) and 33,55% of the CG students (38.16% prior to the experimental training course) achieved the satisfactory level, 12.16% of the future doctors constituting the EG (37.16% prior to the experimental training course) and 26.32% – the CG (35.53% prior to the experimental training course) demonstrated the low level. Consequently, based on the results obtained, we came to the conclusion on the practicability of introducing the experimental methodology of the English-language professional training targeted to the future doctors in the process of studying at medical institutions of higher education. uk_UA
dc.description.abstract В статье выясняется состояние англоязычной профессиональной подготовленности будущих врачей после проведения подготовки по экспериментальной методике.Представлены результаты педагогического диагностирования исследуемой проблемы в рамках образовательного процесса медицинских учреждений высшего образования. По завершении экспериментальной работы по англоязычной профессиональной подготовке будущих врачей был проведен срез состояния англоязычной профессиональной подготовленности будущих врачей. Предполагалось определение уровней сформированности исследуемого явления по разработанным критериям: языковой, перцептивно-речевой, информационно-речевое, рефлексионно-оценочный и соответствующими показателями. Приведем полученные результаты по данным критериям англоязычной профессиональной подготовленности будущих врачей. В целом, на заключительном этапе эксперимента результаты англоязычной профессиональной подготовленности будущих врачей оказались такими: высокий уровень продемонстрировали 21,62% студентов ЭГ (экспериментальная группа) (было 10,14% ) и 15,13% – КГ (контрольная группа) (было 11,18%), достаточный уровень показали 38% , 52% респондентов ЭГ (14,86%) и 25,00% – КГ (15,13%) на удовлетворительном уровне 27,70% студентов ЭГ (было 37,84%) и 33,55% – КГ (38,16% ) , на низком уровене12,16% будущих врачей ЭГ (было 37,16%) и 26,32% – КГ (было 35,53%). Итак, на основании полученных результатов приходим к выводу о целесообразности внедрения экспериментальной методики англоязычной профессиональной подготовки будущих врачей в процессе обучения в медицинских вузах. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.subject майбутні лікарі uk_UA
dc.subject англомовна професійна підготовка uk_UA
dc.subject експериментальні методи uk_UA
dc.subject future doctors uk_UA
dc.subject English-language professional training uk_UA
dc.subject experimental techniques uk_UA
dc.subject будущие врачи uk_UA
dc.subject англоязычная профессиональная подготовка uk_UA
dc.subject экспериментальные методики uk_UA
dc.title Результати впровадження експериментальної методики англомовної професійної підготовки майбутніх лікарів uk_UA
dc.title.alternative The implementation result of the exsperimental metodology of the english-language professional training targeted to future doctors uk_UA
dc.title.alternative Результаты внедрения экспериментальной мотодикы англоязычной профессиональной подготовки будущих врачей uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account