Успішна підготовка лікарів у вищих медичних школах пов’язана з пошуком нових ефективних форм навчання, одним з яких є проблемно-орієнтоване навчання. Метою роботи було удосконалення методик навчання при вивченні пропедевтики педіатрії на основі методів проблемно-орієнтованого навчання. Відповідно до поставленої мети вирішувалисья такі завдання: впровадити інтерактивні методи в навчальний процесс; активізувати творчу діяльність педагогів та студентів в оптимізації навчального руппах . Матеріалом дослідження руп 2 групи студентів: в 1-й групі (n = 28 ) використовували традиційні методи навчання, в 2-й (n = 28 ) – проблемно-орієнтовані методи: метод ситуаційного навчання, ділова гра з проблемними питаннями. Проведене дослідження дозволило дійти висновку, що проблемно-орієнтоване навчання призводить до формування навичок самоорганізації, самонавчання і самоконтролю, тобто підвищує рівень свідомого ставлення до придбання професійних знань, умінь і особистісних якостей майбутнього лікаря. Саме проблемно-орієнтоване навчання є важливим фактором у процесі становлення студента в якості спеціаліста.
Successful training of doctors in higher medical schools is associated with the searching for new effective forms of learning, one of which is problem-oriented learning. The purpose of the work was to improve the teaching methods in the study of propaedeutics of pediatrics on the basis of problem-oriented learning methods. According to the aim, the following tasks were solved: to implement interactive methods in the educational process; to intensify the
creative activity of teachers and students in optimizing the educational process. Materials of the study were 2 groups of students: in the 1st group (28 students) used traditional methods of teaching, in the 2nd (also 28 students) – problem-oriented methods: method of situational learning, business game with problematic issues. The conducted research has led to the conclusion that problem-oriented learning leads to the formation of self-organization skills, self-study and selfcontrol, that is, it increases the level of conscious attitude to the acquisition of professional knowledge, skills and personal qualities of the future doctor. This problem-oriented training is an important factor in the process of becoming a student as a specialist.
Успешная подготовка врачей в высших медицинских школах связана с поиском новых эффективных форм обучения, одним из которых является проблемно-ориентированное обучение. Цель работы: усовершенствовать методики обучения при изучении пропедевтики педиатрии на основе методов проблемно-ориентированного обучения. Согласно поставленной цели решали такие задачи: внедрить интерактивные методы в учебный процесс; активизировать творческую деятельность педагогов и студентов в оптимизации учебного процесса. Материалом исследования были 2 группы студентов: в 1-й группе ( n = 28) использовали традиционные методы обучения, во 2-й (n =28 ) – проблемноориентированные методы: метод ситуационного обучения, деловая игра с проблемными вопросами. Проведенное исследование позволило сделать вывод, что проблемноориентированное обучение приводит к формированию навыков самоорганизации, самообучению и самоконтроля, то есть повышает уровень сознательного отношения к приобретению профессиональных знаний, умений и личностных качеств будущего врача. Именно проблемно-ориентированное обучение является важным фактором в процессе становления студента в качестве специалиста.