Дослідження рівня локалізації контролю у майбутніх психологів, обумовлено необхідністю вивчення відповідальності, як професійно важливої властивості особистості. Відповідальність є важливою характеристикою особистості, це, те що в першу чергу відрізняє соціально зрілу особистість від соціально незрілої. Хоча, спроба дати загальнопедагогічне обґрунтування процесу формування соціальної відповідальності з урахуванням закономірностей громадського розвитку була зроблена ще А.С. Макаренко в його концепції «відповідальної залежності», проте, на період сьогодення, незважаючи на широкий інтерес до цієї проблеми, закономірності формування і розвитку відповідальності в підлітковому і юнацькому роках залишаються поки що недостатньо вивченими. Автори в роботі надають результати власного емпіричного дослідження щодо впливу стилів сімейного виховання на формування локусу контролю. За результатами дослідження встановлено, що в групі із 84 досліджувальних (майбутніх психологів) кількість інтерналів перевищує кількість екстерналів, що свідчить про схильність майбутніх психологів до інтернального локусу контролю. В ході проведення якісного аналізу в рамках встановлення стилів сімейного виховання, було виявлено, чотири групи негармонійного стилю сімейного виховання у майбутніх психологів: поблажлива гіперпротекція; домінуюча гіперпротекція; гіпопротекция/гіпоопіка; підвищена моральна відповідальність. Аналіз отриманих профілів показав, що кожна вивчаєма група осіб – представників сімей з різними стилями сімейного виховання характеризується специфікою структури локалізації контролю, яка проявляється як в специфічному поєднанні параметрів, так і в рівнях, котрих досягають показники.
The study of the level of control localization in future psychologists is due to the need to study responsibility as a professionally important property of the individual. Responsibility is an important characteristic of the individual, this is what primarily distinguishes a socially mature person from a socially immature one. However, an attempt to give a general pedagogical substantiation of the process of formation of social responsibility, taking into account the laws of social development, was made by A.S. Makarenko in his concept of "responsible dependence", however, for the present time, despite the broad interest in this problem, the patterns of formation and development of responsibility in adolescence and youth years are still not sufficiently studied. The authors
present the results of their own empirical research on the influence of family education styles on the formation of control locus. According to the results of the study, it was found that in a group of 84 research (future psychologists), the number of internals exceeds the number of externalities, indicating the propensity of future psychologists to the internal control locus. In the course of qualitative analysis in the framework of establishing the styles of family education, it was revealed, four groups of non-harmonic style of family upbringing by future psychologists: condescending hyperprotection; dominant hyperprotection; Hypoprotection / hypopic; increased moral responsibility. The analysis of the received profiles showed that each group of persons studied - representatives of families with different styles of family education is characterized by the specifics of the structure of the localization of control, which manifests itself both in the specific combination of parameters, and in the levels that reach the indicators.