Викладання англійської мови за професійним спрямуванням у медичних закладах вищої освіти: особливості авторської методики і результативність її застосування

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Філюк, Л. uk
dc.date.accessioned 2025-06-11T07:43:30Z
dc.date.available 2025-06-11T07:43:30Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Філюк Л. Викладання англійської мови за професійним спрямуванням у медичних закладах вищої освіти: особливості авторської методики і результативність її застосування. Сучасні дослідження з іноземної філології. 2025. № 1 (27). С. 483–491. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/17714
dc.description.abstract У статті розглядаються особливості авторської методики викладання англійської мови у медичних закладах вищої освіти, яка ґрунтується на модульному підході та інтеграції теоретичних і практичних аспектів навчання. Запропонована методика передбачає структурування навчального процесу за схемою, що поєднує кілька теоретичних занять із практичними сесіями, дозволяючи студентам поступово засвоювати професійну лексику та ефективніше застосовувати її у спеціалізованому середовищі. Такий підхід сприяє розвитку навичок усного та письмового мовлення, розширенню словникового запасу, покращенню аудіювання та підвищенню загальної комунікативної компетентності. Важливим компонентом методики є використання комунікативних, інтерактивних та кейс-орієнтованих вправ, що забезпечують більш глибоке опрацювання навчального матеріалу. Значна увага приділяється роботі з клінічними кейсами, які моделюють реальні ситуації професійного спілкування. Це сприяє розвитку критичного мислення та здатності до аргументованого висловлення думки в контексті клінічних ситуацій. Крім того, застосування рольових ігор та групових дискусій дозволяє студентам удосконалювати вміння взаємодіяти з пацієнтами та колегами англійською мовою. Ефективність методики оцінюється шляхом аналізу змін у рівні навчальних досягнень студентів, їхньої здатності застосовувати мову у професійній діяльності, а також рівня мотивації до її вивчення. Дослідження засвідчує, що застосування такого підходу позитивно впливає на рівень володіння англійською мовою, зокрема на розуміння медичних текстів, здатність до письмового викладу думок і правильне використання термінології. Значний прогрес спостерігається також у здатності студентів здійснювати переклад та застосовувати отримані знання у клінічних сценаріях. Хоча певні аспекти, такі як активне використання спеціалізованої лексики в реальних медичних ситуаціях, ще потребують вдосконалення, загальна ефективність навчання значно підвищується. uk_UA
dc.description.abstract The article examines the features of the author’s methodology for teaching English in medical higher education institutions, which is based on a modular approach and the integration of theoretical and practical aspects of learning. The proposed methodology structures the learning process according to a scheme that combines several theoretical lessons with practical sessions, allowing students to gradually acquire professional vocabulary and apply it more effectively in specialized settings. This approach promotes the development of speaking and writing skills, expands vocabulary, improves listening comprehension, and enhances overall communicative competence. An essential component of the methodology is the use of communicative, interactive, and casebased exercises, which provide a deeper understanding of the learning material. Particular attention is paid to working with clinical cases that simulate real professional communication situations. This contributes to the development of critical thinking and the ability to express opinions argumentatively in a clinical context. Additionally, role-playing games and group discussions help students refine their ability to interact with patients and colleagues in English. The effectiveness of the methodology is assessed by analyzing changes in students’ academic performance, their ability to use English in professional settings, and their motivation to study the language. The study demonstrates that applying this approach positively impacts students’ proficiency in English, particularly in understanding medical texts, structuring written thoughts, and using terminology accurately. Significant progress is also observed in students’ ability to translate and apply acquired knowledge in clinical scenarios. Although certain aspects, such as the active use of specialized vocabulary in real medical situations, still require improvement, the overall effectiveness of the learning process is significantly enhanced. uk_UA
dc.language.iso uk en
dc.subject іноземна мова за професійним спрямуванням uk_UA
dc.subject медичні заклади вищої освіти uk_UA
dc.subject медична лексика uk_UA
dc.subject професійна комунікація uk_UA
dc.subject іншомовна комунікативна компетентність uk_UA
dc.subject оцінка ефективності uk_UA
dc.subject English for specific purposes en
dc.subject medical higher education institutions en
dc.subject medical vocabulary en
dc.subject professional communication en
dc.subject foreign language communicative competence en
dc.subject effectiveness assessment en
dc.title Викладання англійської мови за професійним спрямуванням у медичних закладах вищої освіти: особливості авторської методики і результативність її застосування uk_UA
dc.title.alternative Teaching English for specific purposes in medical higher education institutions: features of the author’s methodology and its effectiveness en
dc.type Article en


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу