У статті розглядаються особливості авторської методики
викладання англійської мови у медичних закладах вищої освіти, яка ґрунтується на модульному підході та інтеграції теоретичних і практичних
аспектів навчання. Запропонована методика передбачає структурування
навчального процесу за схемою, що поєднує кілька теоретичних занять
із практичними сесіями, дозволяючи студентам поступово засвоювати
професійну лексику та ефективніше застосовувати її у спеціалізованому
середовищі. Такий підхід сприяє розвитку навичок усного та письмового
мовлення, розширенню словникового запасу, покращенню аудіювання та
підвищенню загальної комунікативної компетентності. Важливим компонентом методики є використання комунікативних, інтерактивних та
кейс-орієнтованих вправ, що забезпечують більш глибоке опрацювання
навчального матеріалу. Значна увага приділяється роботі з клінічними
кейсами, які моделюють реальні ситуації професійного спілкування. Це
сприяє розвитку критичного мислення та здатності до аргументованого
висловлення думки в контексті клінічних ситуацій. Крім того, застосування рольових ігор та групових дискусій дозволяє студентам удосконалювати
вміння взаємодіяти з пацієнтами та колегами англійською мовою. Ефективність методики оцінюється шляхом аналізу змін у рівні навчальних
досягнень студентів, їхньої здатності застосовувати мову у професійній
діяльності, а також рівня мотивації до її вивчення. Дослідження засвідчує, що застосування такого підходу позитивно впливає на рівень володіння
англійською мовою, зокрема на розуміння медичних текстів, здатність до
письмового викладу думок і правильне використання термінології. Значний
прогрес спостерігається також у здатності студентів здійснювати переклад та застосовувати отримані знання у клінічних сценаріях. Хоча певні
аспекти, такі як активне використання спеціалізованої лексики в реальних медичних ситуаціях, ще потребують вдосконалення, загальна ефективність навчання значно підвищується.
The article examines the features of the author’s methodology for
teaching English in medical higher education institutions, which is based on a
modular approach and the integration of theoretical and practical aspects of
learning. The proposed methodology structures the learning process according
to a scheme that combines several theoretical lessons with practical sessions,
allowing students to gradually acquire professional vocabulary and apply it
more effectively in specialized settings. This approach promotes the development
of speaking and writing skills, expands vocabulary, improves listening
comprehension, and enhances overall communicative competence. An essential
component of the methodology is the use of communicative, interactive, and casebased exercises, which provide a deeper understanding of the learning material.
Particular attention is paid to working with clinical cases that simulate real
professional communication situations. This contributes to the development of
critical thinking and the ability to express opinions argumentatively in a clinical
context. Additionally, role-playing games and group discussions help students
refine their ability to interact with patients and colleagues in English. The
effectiveness of the methodology is assessed by analyzing changes in students’
academic performance, their ability to use English in professional settings, and
their motivation to study the language. The study demonstrates that applying
this approach positively impacts students’ proficiency in English, particularly in
understanding medical texts, structuring written thoughts, and using terminology
accurately. Significant progress is also observed in students’ ability to translate
and apply acquired knowledge in clinical scenarios. Although certain aspects,
such as the active use of specialized vocabulary in real medical situations,
still require improvement, the overall effectiveness of the learning process is
significantly enhanced.