У роботі розглянуто дані щодо популярності месенджерів у житті людини загалом й у маркетингу зокрема. Зроблено акцент на тому, що серед відомих у світі месенджерів, найбільш затребуваним серед населення світу є месенджер WhatsApp. Крім того, були розглянуті переваги використання WhatsApp у рекламних та маркетингових кампаніях бізнесу такі як підвищення обізнаності та
залученості, проведення персоналізованих кампаній, робота з інфлюенсерами та готовими до співпраці споживачами, унікальні оголошення Click-to-WhatsApp, забезпечення перегляду без перешкод,
підтримка клієнтів, автоматизація воронки продажів, отримання зворотного зв’язку, сегментування за інтересами, внутрішньокорпоративна комунікація. Були досліджені основні маркетингові
інструменти месенджеру: статуси акаунтів, групові чати та розсилки. Детально проаналізований
бізнес-акаунт месенджеру та його можливості для просування бізнесу. WhatsApp Business – це профіль компанії, створений у окремому додатку для зручного спілкування з клієнтами через месенджер, який дає змогу встановити чат-бота та має опцію premium-підписки. Досліджено premiumпідписку, яка дає доступ до додаткових функцій, таких як верифікація акаунту (зелена галочка),
створення вебсторінки WhatsApp з посиланням, що налаштовується, і детальною інформацією про
компанію, підключення до 10 пристроїв до облікового запису, розподіл чатів за співробітниками
та можливість визначити джерело повідомлення. Крім того, досліджено особливості WhatsApp
Flows – спеціально налаштованих форм, які можна додавати в діалоги з клієнтами замість класичних форм швидкого запису або купівлі. З їх допомогою, наприклад, безпосередньо в чаті забронювати
квиток на поїзд або літак, записатися на процедуру чи зустріч, замовити їжу з кафе та ресторану
тощо. Висновки дослідження зосереджують увагу на тому, що месенджер WhatsApp може стати
доволі ефективним інструментом інтернет-маркетингу для бізнесу за умови його вірного налаштування та використання.
Data on the popularity of messengers in human life in general and in marketing in particular are discussed
in the work. It is emphasized that among the world’s famous messengers, the WhatsApp messenger is the most
popular among the world’s population. In addition, the benefits of using WhatsApp in business advertising and
marketing campaigns were discussed, such as increasing awareness and engagement, running personalized
campaigns, working with influencers and engaged consumers, unique Click-to-WhatsApp ads, providing
seamless browsing, customer support, automation of the sales funnel, receiving feedback, segmentation by
interests, intra-corporate communication. The main marketing tools of the messenger were investigated:
account statuses, group chats and mailings. The messenger’s business account and its opportunities for
business promotion were analyzed in detail in the work. WhatsApp Business is a company profile created in
a separate application for convenient communication with customers through the messenger, which allows
to install a chatbot and has a premium subscription option. The Premium subscription, which gives access
to additional features such as account verification (green tick), creation of a WhatsApp web page with a link,
was also investigated. The Premium subscription is configured with detailed information about the company,
connecting up to 10 devices to the account, dividing chats by employees and the ability to determine the source
of the message. In addition, the features of WhatsApp Flows - specially configured forms that can be added
to dialogues with customers instead of classic quick registration or purchase forms – were investigated. With their help, for example, you can book a train or plane ticket directly in the chat, make an appointment for a
procedure or meeting, order food from a cafe or restaurant, etc. The conclusions of the study focus attention
on the fact that the WhatsApp messenger can become a fairly effective Internet marketing tool for businesses,
provided it is correctly configured and used.