Актуальність дослідження зумовлена тим, що серед сучасних інструментів маркетингу саме месенджери вважаються найбільш ефективними та перспективними. Шаленою популярністю месенджерів можна пояснити зручністю їх використання будь де й будь коли. Сьогодні люди сприймають менеджери як особистий канал спілкування, що надає можливість їх максимально влучного використання саме у маркетингових цілях. Метою дослідження є вивчення особливостей використання месенджерів при просуванні товарів та послуг на ринку. Методи дослідження включають аналіз наукової літератури, узагальнення та систематизацію отриманих даних. У результаті досліджень розкрито актуальність, тенденції та тренди використання месенджерів у просуванні товарів та послуг на сучасному ринку. Крім того, розглянуто основні поняття месенджер-маркетингу, маркетингові завдання, які за його допомогою можна виконати. Охарактеризовано переваги месенджер-маркетингу для бізнесу такі як зручність, популярність, дешевизна, знання мобільного номера клієнта, миттєві push-повідомлення, конфіденційність, різноманітний контент, цілодобова підтримка, простота та для клієнтів – немає необхідності зайвих дій, месенджери доступні на всіх платформах та адаптовані під мобільні пристрої, доступність більш інтерактивного спілкування у вирішенні проблеми. Розглянуто дві великі групи завдань, які можна вирішити за допомогою месенджерів, а саме цілодобова технічна та інформаційна підтримка клієнтів та комунікативні зв’язки всередині компанії. Описано та детально охарактеризовано основні інструменти месенджер-маркетингу такі як автоворонки продажів, чат-боти та розсилки. Висновки дослідження зосереджують увагу на тому, що месенджер-маркетинг є доволі ефективним та перспективним напрямом просування товарі та послуг, маючи велике розмаїття переваг як для бізнесу, так й для потенційних або вже існуючих клієнтів. Але, плануючи використання месенджер-маркетингу, слід слідкувати за системою формування його основних інструментів – розсилки та авторовонки продажів.
The relevance of the research is determined by the fact that among
modern marketing tools, messengers are considered the most effective and
promising. The crazy popularity of messengers can be explained by the convenience
of their use anytime and anywhere. Today, people perceive messengers as a personal
channel of communication, which makes it possible to use them in the most
appropriate way for marketing purposes. Research methods include scientific
literature analysis, generalization and systematization of the obtained data. As a
result of research, the relevance and trends of messengers using in the promotion of
goods and services in the modern market have been revealed. In addition, the main
concepts of messenger marketing, marketing tasks that can be solved with its help
are considered. The advantages of messenger marketing for business are described.
Among them are convenience, popularity, cheapness, client's mobile number
knowledge, instant push notifications, privacy, a variety of content, round-the-clock
support, simplicity. In addition, the advantages of this type of marketing for
customers are considered. Among them, the following can be highlighted - there is
no need for extra actions, messengers are available on all platforms and adapted
for all mobile devices, the availability of interactive communication in solving the
problem. Two large groups of tasks that can be solved with the help of messengers
are considered, namely around the clock technical and information support for
customers and communication links within the company. The main tools of
messenger marketing, such as sales funnels, chatbots and newsletters, are described
and characterized in detail. The study concluded that it is necessary to focus
attention on the fact that messenger marketing is a rather effective and promising
way of promoting goods and services, having a wide variety of advantages for both
business and potential or existing customers. However, if the business plans to use
messenger marketing, then it is necessary to monitor its main tools formation system
- mailings and sales autographs.