Висока поширеність шкірних захворювань та інфекцій, що передаються статевим шляхом, є однією з основних проблем охорони здоров’я у світі, що підкреслює необхідність удосконалення підготовки майбутніх лікарів. Сучасний стан медицини вимагає нових підходів до медичної освіти, зокрема у галузях дерматології та венерології, де точність діагностики та ефективність лікування безпосередньо залежать від кваліфікації лікаря. У статті проаналізовано актуальні освітні методи, які активно впроваджуються в європейських країнах. Особлива увага приділена інтерактивним методам навчання, таким як симуляційні технології, які дозволяють студентам на практиці розвивати навички діагностики та лікування в умовах, наближених до реальних. Крім того, розглядається компетентнісний підхід, який орієнтований на розвиток не тільки теоретичних знань, а й практичних навичок, необхідних для роботи лікаря в умовах швидких змін у медичних технологіях і практиці. Визначено основні тенденції адаптації європейських стандартів до національних систем медичної освіти, що дозволяє інтегрувати сучасні вимоги до підготовки фахівців. Результати дослідження демонструють,що модернізація навчальних програм і застосування новітніх методів підготовки значно підвищить рівень професійної компетентності лікарів, що, у свою чергу, позитивно вплине на якість медичних послуг, знижуючи ризик ускладнень та покращуючи загальний стан громадського здоров’я.
The high prevalence of skin diseases and sexually transmitted infections remains a major global healthcare challenge, highlighting the need to improve the training of future physicians. The current state of medicine demands new approaches to medical education, particularly in dermatology and venereology, where diagnostic accuracy and treatment effectiveness directly depend on the physician's qualifications. This article analyzes the latest educational methods actively implemented in European countries. Special attention is given to interactive learning methods, such as simulation technologies, which allow students to develop diagnostic and treatment skills in practice under conditions close to real-life scenarios. Additionally, the study examines the competency-based approach, which focuses not only on theoretical knowledge but also on the practical skills necessary for physicians to work in an environment of rapid advancements in medical technologies and practices. The key trends in adapting European standards to national medical education systems are identified, enabling the integration of modern requirements into specialist training. The research findings demonstrate that modernizing of educational programs and the use of innovative teaching methodssignificantly enhance the professional competence of physicians, ultimately improving the quality of medical services, reducing the risk of complications, and positively impacting public health.