Формування й розвиток soft skills як складник освітнього процесу в закладах вищої освіти

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шевчук, Г. Й. uk
dc.contributor.author Shevchuk, H. Y. en
dc.date.accessioned 2024-10-23T11:05:12Z
dc.date.available 2024-10-23T11:05:12Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Шевчук Г. Й. Формування й розвиток soft skills як складник освітнього процесу в закладах вищої освіти. Перспективи та інновації науки. Сер. Педагогіка, Сер. Психологія, Сер. Медицина. 2024. № 5(39). С. 624–632. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/16005
dc.description.abstract У статті розглянуто суть і особливості soft skills як складника підготовки фахівців у закладах вищої освіти. Наголошено на тому, що сучасні вимоги до випускників ЗВО передбачають опанування не лише професійних компетентностей (hard skills), а й оволодіння м’якими навичками (soft skills), що охоплюють різні аспекти міжособистісної взаємодії, комунікації та таймменеджменту. Проаналізовано наукові праці українських учених щодо теоретикометодологічних засад формування й розвитку soft skills у закладах вищої освіти. Висвітлено основні методи й підходи щодо розвитку м’яких навичок у здобувачів вищої освіти. Констатовано, що soft skills впливають на конкурентоспроможність на ринку праці, взаємодію з людьми, особистий і професійний імідж фахівця. Визначено, що soft skills, на відміну від професійних навичок, не залежать від специфіки конкретного фаху, а пов’язані з особистісними рисами і формуються впродовж усього життя під впливом навчання, виховання, досвіду й соціалізації. Звернено увагу на рекомендації Європейського Союзу щодо ключових компетентностей для навчання протягом усього життя, зокрема й розвитку м’яких навичок. Описано й узагальнено найбільш запитувані soft skills, а саме: критичне мислення, комунікативні навички, вміння працювати в команді, лідерство, тайм-менеджмент, здатність до адаптації та дій в умовах змін, емоційний інтелект та інші. Також акцентовано увагу на актуальності розвинутих soft skills для підготовки фахівців в умовах воєнного стану й післявоєнного відновлення України. Обґрунтовано необхідність розвитку soft skills у ЗВО, оскільки випускники не завжди володіють достатнім спектром м’яких навичок, що перешкоджає їхній успішній адаптації до вимог сучасного ринку праці. uk_UA
dc.description.abstract The article reviews the essence and peculiarities of soft skills as a component of specialists’ training in higher educational establishments. It is emphasized that modern requirements to the graduates of higher educational establishments presume mastering not only professional competences (hard skills), but also soft skills that encompass various aspects of interpersonal interaction, communication and time management. The author analyses scientific works of Ukrainian scientists about theoretical and methodological bases for forming and developing soft skills in higher educational establishments. Attention is paid to the main methods and approaches for developing soft skills by applicants for higher education. It is stated that soft skills affect the competitiveness on the labour market, interaction with people, personal and professional image of a specialist. It is defined that soft skills, contrary to professional skills, do not depend on the specifics of a particular profession, but are rather connected with personal traits and are formed throughout all lifetime, determined by education, training, experience, and socialization. The author points out the recommendations of the European Union with regard to the key competences for life-long learning, in particular regarding the soft skills development. The article describes and generalizes the most required soft skills, namely: critical thinking, communicational skills, ability to work in a team, leadership, time management, ability to adapt and act in changing environment, emotional intelligence, etc. The author also focuses on the importance of having developed soft skills for training specialists in wartime and in the after-war period for restoring Ukraine. It is substantiated that soft skills need to be developed in higher educational establishments as graduates do not always possess a necessary scope of soft skills which hinders their successful adaptation to the requirements set on the modern labour market. en
dc.language.iso uk en
dc.subject soft skills en
dc.subject м’які навички uk_UA
dc.subject ЗВО uk_UA
dc.subject студенти uk_UA
dc.subject критичне мислення uk_UA
dc.subject soft skills en
dc.subject higher educational establishments en
dc.subject students en
dc.subject critical thinking en
dc.subject leadership en
dc.title Формування й розвиток soft skills як складник освітнього процесу в закладах вищої освіти uk_UA
dc.title.alternative Formation and development of soft skills as a component of the educational process in higher educational establishments en
dc.type Article en


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу