Становлення та розвиток концепції нейромаркетингу в сучасних умовах

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Жмай, О. В. ua
dc.contributor.author Zhmai, A. V. en
dc.date.accessioned 2024-06-26T07:16:41Z
dc.date.available 2024-06-26T07:16:41Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Жмай О. В. Становлення та розвиток концепції нейромаркетингу в сучасних умовах / О. В. Жмай // Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління. – 2018. – Т. 17, № 1 (38). – С. 157–170. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/15575
dc.description.abstract У статті представлений генезис концепції нейромаркетингу. Розглянуто сфери комерційної діяльності, де застосування нейромаркетингу виправдано з точки зору ефективності. Описуються сучасні механізми маніпулювання споживачем, визначається роль методів нейромаркетингу при здійсненні господарської діяльності. Обґрунтовується ефективність застосування нейромаркетингових інструментів в сучасній маркетингової діяльності. uk_UA
dc.description.abstract To date, we can say that the market for the application of neurophysiological research in marketing is in the process of becoming. Promotion of neuromarketing services inevitably faces not only a number of difficulties, but also with insufficient development of interdisciplinary communications, lack of their transparency and high material and financial costs associated with this. It is important to mention the many opponents of the use of neuro research in marketing and in general the concept of neuromarketing, which creates additional barriers in the implementation of the concept. The market of consumer goods in modern conditions is characterized by the saturation of goods, the rapid renewal of the presented products, the emergence of new competitors, increased competition, changing consumer preferences, increasing consumer demands for both products and enterprises. In this regard, it is extremely important to study the possibilities of using neuromarketing research and neuromarketing tools in the conduct of business activities of enterprises. Using of neuromarketing research in the company’ marketing activities makes it possible to identify the subconscious motives of consumers and to model behavioral actions in accordance with the results obtained. As a result, the effectiveness of the application of an instrument is estimated and the trend of purchasing behavior is predicted. Each of the technologies of neuromarketing reveals certain motives of the respondents, in this connection the company determines the necessity of carrying out this or that research. The obtained knowledge increases the value of the product and promotes sales increase, as well as minimization of risks. en
dc.language.iso uk en
dc.subject нейромаркетинг uk_UA
dc.subject поведінка споживачів uk_UA
dc.subject маркетинг uk_UA
dc.subject маркетингові дослідження uk_UA
dc.subject менеджмент uk_UA
dc.subject бренд uk_UA
dc.subject neuromarketing en
dc.subject consumer behavior en
dc.subject marketing en
dc.subject marketing research en
dc.subject management en
dc.subject brand en
dc.title Становлення та розвиток концепції нейромаркетингу в сучасних умовах uk_UA
dc.title.alternative Formation and development of the neuromarketing’s concept in modern conditions en
dc.type Article en


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу