Глава 8. Антропологічна концепція Декарта як філософське підґрунтя феномену нейропластичності

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чуйкова, О. ua
dc.contributor.author Chuikova, O. en
dc.date.accessioned 2024-05-31T08:29:40Z
dc.date.available 2024-05-31T08:29:40Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Чуйкова О. Антропологічна концепція Декарта як філософське підґрунтя феномену нейропластичності // Innovations in the Education of the Future: Integration of Humanities, Technical and Natural Sciences : International collective monograph, FIT CTU in Prague 2023. P. 141–159. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/15412
dc.description.abstract У трактатах Декарта є дослідження тіла і душі як не просто окремих, а скоріше неоднорідних субстанційних елементів. Наприклад, неоднорідність полягає в тому, що тіло подільне, а душа неподільна. Такий підхід не означає радикальний дуалізм, навпаки, стає зрозумілим окреме дослідження спочатку тіла, потім душі і нарешті їх зв’язки, їх поєднання. Головну роль у поєднанні тіла і душі, водночас із функцією вмістища душі виконує «шишкоподібна залоза», або «залоза Н», як її називає Декарт. Поряд з такою цілісністю неоднорідних субстанційних елементів душі і тіла важливе місце віддається метафізичним властивостям – вільної волі і розуму як рівної складової цілісної фізично-метафізичної субстанції людини. Окреме місце займає критика спотворюючої медикалізації філософії Декарта та крайнього дуалізму, на яких будують свої погляди необізнані у гуманітарній освіті медики, нейровчені. Хибні уяви про крайній дуалізм антропології Декарта загнали нейровчених у власну гносеологічну пастку «mind-body», яка є принципово невирішальною. Розуміння антропології Декарта як фізично-метафізичного субстанційного поєднання робить її прийнятним філософським підгрунтям феномену нейропластичності. uk_UA
dc.description.abstract In the treatises of Descartes, the body and thesoul arе studied not simply as separate, but rather as heterogeneous substantial elements. For example, heterogeneity consists in the fact that the body is divisible and the soul is indivisible. This approach does not mean radical dualism, on the contrary, a separate study of the body first, then the soul, and finally their connection, their combination, becomes clear. The main role in the combination of body and soul, at the same time as the function of the container of the soul, is performed by the "pineal gland", or "H gland", as Descartes calls it. Along with this integrity of the heterogeneous substance elements of the soul and body, an important place is given to metaphysical properties - free will and reason as an equal component of a complete physical-metaphysical substance of a person. A special place is taken by criticism of the distorting medicalization of Descartes' philosophy and extreme dualism, on which doctors and neuroscientists who are not familiar with humanitarian education build their views. Neuroscientists are ignorant of humanitarian knowledge and have no flair for philosophy and therefore medicalized Descartes' concept too much and lost its metaphysical and anthropological meaning. Misconceptions about the extreme dualism of Descartes' anthropology have driven neuroscientists into their own epistemological mind-body trap, which is fundamentally undecidable. Understanding Descartes' anthropology as a physical-metaphysical substance combination soul and body makes it an acceptable philosophical basis for the phenomenon of neuroplasticity. Neuroplasticity is considered a phenomenon, but the human being itself is also a phenomenon that consists of the anthropological paradox of physics and metaphysics. en
dc.language.iso uk en
dc.subject філософська антропологія uk_UA
dc.subject субстанційні елементи uk_UA
dc.subject неоднорідність uk_UA
dc.subject метафізика uk_UA
dc.subject mind-body uk_UA
dc.subject нейропластичність uk_UA
dc.subject шишкоподібна залоза uk_UA
dc.subject «залоза Н» uk_UA
dc.subject philosophical anthropology en
dc.subject substantial elements en
dc.subject heterogeneity en
dc.subject metaphysics en
dc.subject mind-body en
dc.subject neuroplasticity en
dc.subject pineal gland en
dc.subject iron H en
dc.title Глава 8. Антропологічна концепція Декарта як філософське підґрунтя феномену нейропластичності uk_UA
dc.title.alternative Antropological concept of Descartes as a philosophical basis for the phenomenon of neuroplasticity en
dc.type Article en


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу