Інтерактивні методи навчання як засіб сприяння сталому розвитку вищої освіти України: оцінка практичних впливів

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Велущак, М. Я. uk
dc.contributor.author Пилипенко, Н. М. uk
dc.contributor.author Черемних, Г. І. uk
dc.contributor.author Velushchak, M. Ya. en
dc.contributor.author Pylypenko, N. M. en
dc.contributor.author Cheremnykh, H. I. en
dc.date.accessioned 2024-05-29T07:27:58Z
dc.date.available 2024-05-29T07:27:58Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Велущак М. Я., Пилипенко Н. М., Черемних Г. І. Інтерактивні методи навчання як засіб сприяння сталому розвитку вищої освіти України: оцінка практичних впливів. Перспективи та інновації науки. Сер. :Педагогіка, Сер.:Психологія, Сер.: Медицина. 2024. № 4(38). С. 108–120. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/15389
dc.description.abstract Загальний цивілізаційний розвиток зумовлює активні модернізаційні процеси в усіх сферах життя, в тому числі в педагогіці. Традиційні методи навчання замінюються інноваційними, причому як у формальному, так і у змістовому сенсі. Усе більшої популярності та визнання набувають інтерактивні методи навчання. Мета статті полягає в оцінюванні практичних впливів інтерактивних методів навчання як засобу сприяння сталому розвитку вищої освіти України. Огляд наявних наукових джерел та авторський аналіз дозволяють охарактеризувати сталий розвиток освіти як парадигму, що включає такі компоненти, як: 1) індивідуалізація (забезпечення особистісної освітньої траєкторії); 2) аксіологізація (формування загальнолюдських і національних цінностей); 3) культурологізація (формування загальної культурної компетентності здобувачів освіти); 4) удосконалення (підвищення якості вищої освіти та оновлення її формально-змістових характеристик); 5) екологізація (формування безпечного освітнього середовища та пропаганди здорового способу життя); 6) науковість (формування наукової і дослідницької компетентності здобувачів освіти); 7) системність (формування цілісного освітнього процесу сучасної вищої школи); 8) практикоорієнтованість (формування практичних знань, навичок та умінь здобувачів освіти); 9) інтернаціоналізація (інтеграція вітчизняного світового простору до загальноєвропейського і світового); 10) безперервність (орієнтація на сталий розвиток упродовж усього періоду освітнього процесу). Опитування викладачів закладів вищої освіти виявило ступінь впливу інтерактивних методів навчання на сталий розвиток освіти. Результати емпіричного дослідження показали, що за всіма параметрами інтерактивні методи навчання забезпечують набагато більшу ефективність, ніж традиційні. Таким чином, їх залучення виявляється безумовно важливим компонентом сучасного освітнього процесу вищої школи. uk_UA
dc.description.abstract General civilizational development conditions active modernization processes in all spheres of life, including pedagogy. Traditional teaching methods are being replaced by innovative ones, both in the formal and the substantive sense. Interactive learning methods are gaining more and more popularity and recognition. The purpose of the article is to evaluate the practical effects of interactive learning methods as a means of promoting the sustainable development of higher education in Ukraine. The review of available scientific sources and the author's analysis allow us to characterize the sustainable development of education as a paradigm that includes the following components: 1) individualization (ensuring a personal educational trajectory); 2) axiologising (formation of universal and national values); 3) culturologisation (formation of the general cultural competence of education seekers); 4) improvement (increasing the quality of higher education and updating its formal and substantive characteristics); 5) greening (creating a safe educational environment and promoting a healthy lifestyle); 6) scientificity (formation of scientific and research competence of education seekers); 7) systematicity (formation of a holistic educational process of a modern higher school); 8) practical orientation (formation of practical knowledge, skills and abilities of education seekers); 9) internationalization (integration of the national world space into the pan-European and world space); 10) continuity (orientation on sustainable development during the entire period of the educational process). A survey of teachers of higher education institutions revealed the degree of influence of interactive learning methods on the sustainable development of education. The results of the empirical study showed that, in all parameters, interactive teaching methods provide much greater efficiency than traditional ones. Thus, their involvement is an undeniably important component of the modern educational process of a higher school. uk_UA
dc.language.iso uk en
dc.subject інтерактивне навчання uk_UA
dc.subject сталий розвиток освіти uk_UA
dc.subject педагогічні інновації uk_UA
dc.subject ефективність навчання uk_UA
dc.subject interactive learning en
dc.subject sustainable development of education en
dc.subject pedagogical innovations en
dc.subject effectiveness of education en
dc.title Інтерактивні методи навчання як засіб сприяння сталому розвитку вищої освіти України: оцінка практичних впливів uk_UA
dc.title.alternative Interactive learning methods as a means of promoting the sustainable development of higher education in ukraine: assessment of practical effects en
dc.type Article en


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу