Сучасний освітній процес зазнає значних трансформацій і спрямований на підвищення якості та
ефективності навчання. Компетентнісний підхід у післядипломній медичній освіті – актуальний напрям підготовки лікарів, який передбачає орієнтацію навчального процесу на формування та розвиток базових компетенцій
лікаря, тобто вміння застосовувати теоретичні знання та практичні навички, вирішувати проблеми в різних сферах діяльності лікаря, бути комунікабельним з пацієнтом та його оточенням, вміти працювати в команді та аналізувати результати своєї роботи та роботи своїх колег. Метою нашого дослідження було теоретико-методологічне обґрунтування засад та особливостей застосування компетентнісного підходу в підготовці лікарів-інтернів в умовах дистанційної форми навчання. Матеріал і методи. Загальнонаукові: огляд та аналітичний аналіз спеціальної наукової літератури, нормативно-правової документації, систематизація та узагальнення даних. Досі залишаються невирішеними питання щодо загальної оцінки набору компетенцій, особливо щодо цілісного підходу. На нашу думку, слід звернути увагу на вдосконалення підготовки компетентності «Робота експерта» та її оцінювання в післядипломній освіті сімейних лікарів. Семінарські заняття за сценарним методом дозволяють не лише надати знання, а й сформувати такі компетенції, як командна робота, визначення та заохочення лідерства, дотримання етичних принципів роботи. Висновки. Компетентнісний підхід у післядипломній освіті сімейних лікарів – актуальний напрям медичної освіти, який передбачає вміння застосовувати теоретичні знання та практичні навички, цілісно вирішувати завдання в різних сферах діяльності лікаря, орієнтуючись на пацієнта та громаду. Оцінка компетентностей лікаря-інтерна потребує вдосконалення з урахуванням специфіки кожної компетенції, особливо компетенції «Холістичний підхід».
The modern educational process is undergoing significant transformations and aims to improve the
quality and efficiency of education. The competency approach in post-graduate medical education is a relevant direction
of training of doctors, which involves the orientation of the educational process to the formation and development of
the basic competencies of a doctor, i.e., the ability to apply theoretical knowledge and practical skills, solve problems in
various areas of the doctor's activity, be communicative with the patient and his environment, to be able to work in a
team and analyze the results of their work and their colleagues.
The aim – the theoretical and methodological substantiation of the principles and features of the application of the
competence approach in the training of medical interns in the conditions of distance learning.
Material and Methods. general scientific: review and analytical analysis of specialized scientific literature, regulatory and legal documentation, systematization, and data generalization.
There are still unresolved questions regarding the overall assessment of the set of competencies, especially regarding the holistic approach. In our opinion, attention should be paid to improving the training of the competence
"Work of an expert" and its evaluation in the post-graduate education of family doctors. Seminar classes based on the
scenario method allow not only to provide knowledge but also to form such competencies as teamwork, definition and
encouragement of leadership, and compliance with ethical principles of work.
Conclusions. The competency approach in post-graduate education of family doctors is a relevant direction of medical education, which involves the ability to apply theoretical knowledge and practical skills, holistically solve tasks in
various areas of the doctor's activity, focusing on the patient and the community. Assessment of the competencies of an
intern requires improvement, taking into account the specifics of each competency, especially the "Holistic Approach"
competency.