Application of the Pareto principle for concentration of basic knowledge of medical students in online learning

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Rybin, A. I. en
dc.contributor.author Kuznetsova, O. V. en
dc.contributor.author Patskov, A. O. en
dc.contributor.author Рибін, А. І. ua
dc.contributor.author Кузнецова, О. В. ua
dc.contributor.author Пацков, А. О. ua
dc.date.accessioned 2024-03-12T14:06:28Z
dc.date.available 2024-03-12T14:06:28Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Rybin A. I., Kuznetsova O. V., Patskov A. O. Application of the Pareto principle for concentration of basic knowledge of medical students in online learning // Sworld-Us Conference Proceedings. 2024. No. usc22–01. P. 106–111. en
dc.identifier.uri https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/14912
dc.description.abstract Education is of primary importance to those seeking education in wartime. Attacks on schoolchildren, students and teachers are not only attacks on their right to education, but also on their future. The protracted nature of conflicts today affects the future of entire generations of people. Medicine in general, and oncology in particular, requires knowledge of a huge amount of interdisciplinary information, principles of diagnosis, methods of treatment and prevention, as well as human psychology. If you try to learn everything at once, in the shortest possible time, in the conditions of constant air alarms, problems with the Internet and long-term distance learning without practicing practical skills, you can not wait for the result. The application of the Pareto principle in wartime is not only a concentration of basic knowledge, communication skills and educational tools that a student can acquire in a short period of time due to active military operations, daily repeated air alarms, lack of constant Internet connection, lack of access to professional literature and /or libraries, the lack of opportunity to practice practical skills in real life, but also an attempt not to postpone education "for later". The main components of remote online learning in an extreme situation are first of all high-quality modern lectures, online tests and clinical tasks, a simulated patient (recorded in Microsoft teams), video films demonstrating practical skills, videos from the operating room, independent projects for students in the form of PDF presentations, anonymous survey of students after the end of the cycle. en
dc.description.abstract Освіта має основне значення для здобувачів освіти під час війни. Атаки на школярів, студентів та викладачів — це не лише нападки на їхнє право на освіту, а й на їхнє майбутнє. Характер конфліктів, що затягнувся, сьогодні впливає на майбутнє цілих поколінь людей. Медицина взагалі, і онкологія зокрема вимагає знання величезної міждисциплінарної інформації, принципів діагностики, методів лікування та профілактики, а також психології людини. Якщо спробувати вивчити все одразу, в найкоротші терміни, в умовах постійних повітряних тривог, проблем з інтернетом та тривалого дистанційного навчання без відпрацювання практичних навичок, результату можна не дочекатися. Застосування принципу Паретто в умовах війни це не лише концентрація основних знань, комунікативних навичок та освітніх інструментів, які здобувач освіти може отримати в короткій термін через активні воєнні дії, щоденні повітряні тривоги, що повторюються, відсутність постійного інтернет сполучення, відсутність доступу до професійної літератури та/або бібліотеки, відсутність можливості відпрацювати практичні навички у реальному житті але і спроба не відкладати освіту «на потім». Основні складові дистанційного онлайн навчання в екстремальній ситуації це насамперед якісні сучасні лекції, онлайн-тести та клінічні завдання, симуляційний пацієнт (запис у Microsoft teams), відеофільми з демонстрацією практичних навичок, відеозаписи з операційної, самостійні проекти для студентів у вигляді Pdf-презентацій, анонімне опитування студентів після закінчення циклу. uk_UA
dc.language.iso en en
dc.subject medical education en
dc.subject distance learning en
dc.subject training during war in Ukraine en
dc.subject online learning en
dc.subject медична освіта uk_UA
dc.subject дистанційне навчання uk_UA
dc.subject навчання під час війни в Україні uk_UA
dc.subject онлайн-навчання uk_UA
dc.title Application of the Pareto principle for concentration of basic knowledge of medical students in online learning en
dc.type Article en


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу