Імплементація синергії функцій менеджера та лікаря в управлінській діяльності на прикладі клінік Одеського національного медичного університету

Show simple item record

dc.contributor.author Рудінська, О. В. ua
dc.contributor.author Кусік, Н. Л. ua
dc.contributor.author Жмай, О. В. ua
dc.contributor.author Rudinska, O. en
dc.contributor.author Kusyk, N. en
dc.contributor.author Zhmai, A. en
dc.date.accessioned 2023-11-23T09:12:49Z
dc.date.available 2023-11-23T09:12:49Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Рудінська О. В. Імплементація синергії функцій менеджера та лікаря в управлінській діяльності на прикладі клінік Одеського національного медичного університету / О. В. Рудінська, Н. Л. Кусік, О. В. Жмай // Економіка та суспільство. – 2023. – Вип. 55. – С. 1–8. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/14213
dc.description.abstract У даній статті розглянуто наукові та практичні складові щодо синергії функцій менеджера, викладача та лікаря у професійній медичній освіті та лікарській практиці. В сучасних умовах високих ризиків, трансформації відносин і комунікацій, частої зміни законодавчого поля та психологічного простору, визначення функцій менеджменту в комплексній професійній діяльності є надзвичайно актуальним. В дослідженні проаналізовано процес імплементації синергії функцій менеджера, викладача та лікаря в медичній освіті та практиці на прикладі університетських клінік ОНМедУ. Проведено порівняльний аналіз функцій та критеріїв успішності менеджера та лікаря. Розглянуто наукові підходи щодо понятійного визначення функцій менеджера та лікаря. Виявлено основні проблеми та шляхи їх вирішення щодо впровадження синергетичного комплексу компетентностей в професійну управлінську та медичну освіту. uk_UA
dc.description.abstract This article examines the scientific and practical components of the functions' synergy of a manager, teacher, and doctor in professional medical education and medical practice. A feature of specialists' professional activities at medical universities’ clinics both in Ukraine and in other countries is the requirement for a synergistic combination of skills and competencies of a doctor, teacher and manager for the successful implementation of the strategy of the university's activity and development. In today's conditions of high risks, transformation of relations and communications, frequent changes in the legislative field and psychological space, the definition of management functions in complex professional activity is extremely relevant. The study analyzed the process of implementing the functions' synergy of a manager, teacher and doctor in medical education and practice on the example of ONMedU’s university clinics. A comparative analysis of the functions and success criteria of a manager and a doctor was carried out. Scientific approaches to the conceptual definition of the functions of a manager and a doctor are considered. The main problems and ways to solve them regarding the introduction of competencies' synergistic set in professional management and medical education have been identified. The conducted study showed the importance of developing soft skills among employees of medical universities’ clinics. For example, empathy and compassion, which are on the first place in the list of a successful doctor’ skills, are an important component of emotional intelligence – which, on the one hand, is part of soft skills, and on the other hand, it is considered as a key factor of their development. By the way, emotional intelligence actually stands out as an important component of a manager's success, too.Therefore, the development of personal qualities, as soft skills are sometimes named, can be called today a primary necessity for any specialist. This is especially appropriate for specialists of medical universities’ clinics, because in order to combine the functions of a doctor, teacher and manager, it is extremely important to manage one's own behavior and to develop the ability to effectively interact with other people. en
dc.language.iso uk en
dc.subject медична освіта uk_UA
dc.subject управлінська освіта uk_UA
dc.subject функції менеджера та лікаря uk_UA
dc.subject синергія функцій та компетентностей uk_UA
dc.subject університетські клініки uk_UA
dc.subject ефективний менеджмент uk_UA
dc.subject medical education en
dc.subject management education en
dc.subject functions of manager and doctor en
dc.subject synergy of functions and competencies en
dc.subject university clinics en
dc.subject effective management en
dc.title Імплементація синергії функцій менеджера та лікаря в управлінській діяльності на прикладі клінік Одеського національного медичного університету uk_UA
dc.title.alternative Synergy’s implementation of a manager and a doctor’s functions using the example of odessa national medical university’s clinics en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account