Онлайн-навчання останнім часом є загальновизнаним
способом отримання освіти, зумовленим як пандемією, так і умовами воєнного
стану в Україні, що призвело до перегляду теоретичної й технічної бази
освітнього процесу й розширило можливості застосування онлайн‐технологій
для отримання освіти й практичних навичок студентами медичних закладів
вищої освіти (ЗВО). Дистанційну медичну освіту в Україні змогли отримали в
період пандемії студенти, які мають статус тимчасово переміщених осіб (без
переведення в інший університет), оскільки збереження здоров'я студентів є
важливим питанням загальнодержавного значення. В онлайн-навчанні
медичні ЗВО застосовують різноманітні онлайн‐платформи, онлайн-курси й
програмні ресурси. В роботі представлено результати застосування
ефективних онлайн-курсів для дистанційного навчання з використанням відповідних засобів і методів під час викладання курсу з вивчення автоімунних захворювань у медичних закладах вищої освіти України. Термін автоімунітет стосується безлічі синдромів і захворювань, які вражають майже всі органи й тканини людини, від шкіри до репродуктивних органів і центральної нервової системи. У зв’язку із відсутністю точних клітинних і молекулярних механізмів, що сприяють порушенню толерантності до автоантигенів при певних автоімунних розладах, більшість сучасних методів лікування автоімунних захворювань спрямовані на полегшення й тимчасове зменшення симптомів, а не на повне лікування. Сьогодні їхнє лікування спрямоване на усунення запалення за допомогою хімічних або біологічних препаратів. З огляду на вищевикладене студенти, як майбутні медичні співробітники, повинні добре знати цю патологію, причини й фактори, які провокують її розвиток, і заходи профілактики зниження імунітету. А тому важливо використовувати оптимальні електронні навчальні курси з конкретними наочними матеріалами, презентаціями, навчальною й навчально‐методичною літературою.
Online learning has recently become a widely recognized way of
obtaining education, both under the influence of the pandemic and under martial law
in Ukraine, which has led to a revision of the theoretical and technical basis of the
educational process and expanded the use of online technologies for education and
practical skills for students of medical higher education institutions (HEIs). During
the pandemic, students who were temporarily displaced (without transferring to
another university) were able to receive distance medical education in Ukraine, as
maintaining student health is an important issue of national importance. In online
learning, medical universities use a variety of online platforms, online courses and
software resources. The results of the application of effective online distance
learning courses using online tools and methods in teaching a course on the study of
autoimmune diseases in medical higher education institutions of Ukraine are
presented. The term autoimmunity refers to a variety of syndromes and diseases that
affect almost all human organs and tissues, from the skin to the reproductive organs
and the central nervous system. Due to the lack of precise cellular and molecular
mechanisms that contribute to the impaired tolerance to autoantigens in certain
autoimmune disorders, most current treatments for autoimmune diseases are aimed
at alleviating and temporarily reducing symptoms rather than curing them
completely. Today, the treatment of autoimmune diseases is aimed at eliminating
inflammation with the help of chemical or biological drugs. Given the above,
students, as future medical professionals, should be well aware of this pathology, the
causes and provoking factors in the development of autoimmune diseases and
measures to prevent immune decline, so it is important to use optimal e-learning
courses with specific visual materials, presentations, educational and
methodological literature.