dc.contributor.author |
Борщ, В. І. |
ua |
dc.contributor.author |
Borshch, V. I. |
en |
dc.date.accessioned |
2023-10-03T10:05:47Z |
|
dc.date.available |
2023-10-03T10:05:47Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Борщ В. І. Управління брендом сучасної організації як чинник її конкурентоспроможності / Борщ В. І. // Економіка. Фінанси. Право. – 2020. – № 4/1. – С. 10–13. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/13856 |
|
dc.description.abstract |
У статті доведена важливість ролі брендингу задля успішного функціонування підприємства, а також його вплив на
конкурентоспроможність підприємства. Досліджено передумови розвитку концепції бренд-менеджменту. Авторами розкрито
зміст поняття «бренд» та досліджено сутність та рівні управління брендом організації. Актуалізовано процес управління
активами бренду, що представляє управління відносинами між клієнтами організації і її брендом, управління мірою потягу
споживача до того чи іншого бренду, управління популярністю бренду, а отже, в результаті – фінансовою вартістю бренду.
Було досліджено такий інструмент бренд-менеджменту як «брендбук» та детально проаналізовані його складові частини.
Доведено зв’язок брендбуку із бізнес-процесами та вплив на всі рівні ієрархії та структурно-функціональні підрозділи
організації. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Authors have revealed and analyzed the importance of the role of branding for the company’s successful functioning and its
influence on the company’s competitiveness. The purpose of the paper is to formulate the theoretical foundations of branding and
brand management, as well as to determine the role of investment in the brand of the organization.
In the paper prerequisites for the development of the concept of brand management are investigated and this topic’s relevance of
the study is proved. Modern business actively uses the benefits of branding worldwide and in Ukraine. The content of the term
"brand" is revealed as well as the essence and management levels of the company’s brand. The study proves that the management of
brand assets is one of the most important processes. Brand management consist of administrating the relationships between the
company’s clients and its brand, management of the extent of consumer attraction to a particular brand, management of the brand’s
popularity, and, consequently, the brand’s financial value. This study proves the connection of branding with all business processes
and its impact on all hierarchical levels and organizational units at the organization. Brand management tool such as a
“brandbook” is explored and its components are analyzed in details. The study provides opportunities of effective brand
management in the modern conditions. Also, it is described, how a brand book affects the organization using the brand’s ideology,
target audience, logbook, guideline, business documentation, company’s presentations, polygraph, souvenir and image production,
outdoor advertising and soon. The presence of brandbook proves that it keeps managers from making poorly qualified decisions,
reduces the cost, time to develop and manufacture advertising tools, which makes their relevance much higher.
Branding in modern conditions is a necessary decision for the company’s development in the conditions of goods and services
markets’ oversaturation. Its creation is not only a task of the marketing department, but is an important element of managing the
modern organization for gaining the loyalty of the company’s clients, suppliers and employees. The study proves that brand
management in the long run should stimulate brand development, which in the future will provide reliable and stable added value of
the product and will increase the company’s market value. |
en |
dc.description.abstract |
В статье доказана важность роли брендинга для успешного функционирования предприятия, а также его влияние на
конкурентоспособность предприятия. Исследованы предпосылки развития концепции бренд-менеджмента. Авторами
было раскрыто содержание понятия «бренд» и исследована сущность и уровни управления брендом организации. Актуализирован процесс управления активами бренда, который представляет управление отношениями между клиентами организации и ее брендом, управление степенью влечения потребителя к тому или иному бренду, управление популярностью
бренда, а значит, в итоге – финансовой стоимостью бренда. Исследован такой инструмент бренд-менеджмента как
«брендбук» и детально проанализированы его составные части. Доказана связь брендбука с бизнес-процессами и влияние
на все уровни иерархии и структурно-функциональные подразделения организации. |
ru |
dc.language.iso |
uk |
en |
dc.subject |
бренд |
uk_UA |
dc.subject |
брендинг |
uk_UA |
dc.subject |
управління |
uk_UA |
dc.subject |
лояльність |
uk_UA |
dc.subject |
брендбук |
uk_UA |
dc.subject |
brand |
en |
dc.subject |
branding |
en |
dc.subject |
management |
en |
dc.subject |
loyalty |
en |
dc.subject |
brand book |
en |
dc.subject |
бренд |
ru |
dc.subject |
брендинг |
ru |
dc.subject |
управление |
ru |
dc.subject |
лояльность |
ru |
dc.subject |
брендбук |
ru |
dc.title |
Управління брендом сучасної організації як чинник її конкурентоспроможності |
uk_UA |
dc.type |
Article |
en |