Незважаючи на поширення імплементації дистанційної освіти на медичних факультетах, застосування інтерактивного навчання
та інноваційних технологій залишається недостатньо дослідженим та спостерігається обмеження у їх упровадженні.
Інтерактивне навчання включає застосування технічних ресурсів під час викладання (онлайн-тести, відеоконференції, чати,
онлайн-дискусії, віртуальні класи, віртуальне навчальне середовище, синхронне та асинхронне використання аудіо та/або відео,
онлайн-ігри, онлайн-кейси, репозиторій, ePBL, ePortfolio та ін.).
Упровадження інтерактивних засобів дає змогу розширити можливості викладання для більш якісного засвоєння навчального
матеріалу та може сприяти підвищенню у студентів самостійності у прийнятті клінічних рішень не лише в умовах надзвичайного
стану.
Despite the spread of the implementation of distance education in medical faculties, the use of interactive learning and innovative
technologies remain insufficiently researched and there are limitations in their implementation.
Interactive learning includes using technical resources in teaching (online tests, video conferences, chats, online discussions, virtual
classes, virtual learning environments, synchronous and asynchronous use of audio and video, online games, online cases, repository,
ePBL, ePortfolio, etc.). The advantages of interactive learning include flexibility in time and place of use, quick access to a huge amount of
information, economic attractiveness, and in the case of an asynchronous learning model – the individuality of the student's perception
The innovative tool's implementation allows you to expand teaching opportunities for better assimilation of educational material. It can
contribute to increasing students' independence in making clinical decisions not only in emergency conditions.