У статті досліджено стратегічні підходи щодо аналізу зовнішніх і
внутрішніх чинників бізнес-концепції, що дає можливість сформулювати подальші
тактичні і стратегічний цілі, а також скорегувати початкове бачення, врівноважити
його з конкретними існуючими фактами в умовах високої невизначеності.
Здійснено порівняльний аналіз зовнішніх і внутрішніх чинників класичних бізнесмоделей. Визначено переваги та недоліки обраних методів бізнес-моделювання
інноваційного розвитку.
Розглянуто, проведено якісний аналіз таких бізнес-моделей як SNWаналіз, SWOT- аналіз, матриця MCC. Надано оцінку методики з точки зору оптимізації впровадження в умовах інноваційного простору «світу VUCA» - світу
відсутності орієнтирів.
Акцентується увага, що на вимоги світу VUCА, більш універсальними
можна назвати SWOT- аналіз і матрицю MCC. SNW- аналіз варто розглядати як
глибоке і детальне опрацювання результатів SWOT- аналізу.
The article examines strategic approaches to the analysis of external and internal
factors of the business concept, which makes it possible to formulate further tactical and
strategic goals, as well as adjust the initial vision, balance it with specific existing facts in
conditions of high uncertainty. The comparative analysis of external and internal factors of classical business models is carried out. The advantages and disadvantages of the
selected methods of business modeling of innovative development are determined.
The qualitative analysis of such business models as SNW-analysis, SWOTanalysis, and MCC matrix is considered, carried out. The assessment of the methodology
from the point of view of optimization of implementation in the conditions of innovation
space of “VUCA world” – the world without landmarks.
It is emphasized that according to the requirements of the world of VUCA,
SWOT-analysis and MCC matrix can be called more universal. SNW-analysis should be
considered as a deep and detailed study of the results of SWOT-analysis.