Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Корольов, М. В. | uk |
dc.contributor.author | Громовик, Б. П. | uk |
dc.contributor.author | Korolyov, M. V. | en |
dc.contributor.author | Hromovyk, B. P. | en |
dc.contributor.author | Королев, М. В. | ru |
dc.contributor.author | Громовик, Б. П. | ru |
dc.date.accessioned | 2021-07-21T08:56:27Z | |
dc.date.available | 2021-07-21T08:56:27Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Корольов М. В., Громовик Б. П. Фізична доступність фармацевтичної допомоги в Одеській області до і після адміністративно-територіальної реформи // Фармацевтичний часопис. 2021. № 2. С. 73–78. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/9826 | |
dc.description.abstract | Мета роботи. З погляду фізичної доступності вивчити якість фармацевтичної допомоги населенню Одеської області до і після адміністративнотериторіальної реформи. Матеріали і методи. Матеріалом дослідження були дані Реєстру місць провадження діяльності з оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами станом на 30.04.2020 р. та 30.04.2021 р. Використано методи математичної статистики та наукового узагальнення. Результати й обговорення. Встановлено, що до адміністративнотериторіальної реформи (станом на 30.04.2020 р.) фармацевтичну допомогу в Одеській області надавали лише в 14,5 % населених пунктах через 1174 аптек та аптечних пунктів (далі аптечні заклади). При цьому 82,0 % аптечних закладів від їхнього загального числа знаходилися в адміністративних центрах, зокрема 53,6 % − у м. Одеса. Варто зауважити, що тільки 18 % аптечних закладів функціонувало у нечисленних і віддалених населених пунктах. Після адміністративно-територіальної реформи фармацевтичну допомогу (станом на 30.04.2021 р.) в Одеській області надавало 1515 аптечних закладів, які розташовані у 15,6 % населених пунктів. В адміністративних центрах, включно центри об’єднаних територіальних громад, було 89,9 % аптечних закладів, зокрема в Одеській об’єднаній територіальній громаді, тобто в м. Одеса, було 54,3 % аптечних закладів. Не залученими фармацевтичною допомогою були 84,4 % населених пунктів. Висновки. Показано, що надання фармацевтичної допомоги в Одеській області після адміністративно-територіальної реформи дещо покращилося, бо число населених пунктів, де вона надавалася через аптечні заклади, зросла з 14,5 до 15,6 %. У свою чергу, в адміністративних центрах, включно центри об’єднаних територіальних громад, число аптечних закладів зросло з 1484 до 1515, тобто майже на 2,1 %. Проте фармацевтична допомога доступна лише для жителів 15,6 % нечисленних і віддалених населених пунктів, на відміну від 18,0 % до адміністративно-територіальної реформи. | uk_UA |
dc.description.abstract | The aim of the work. To investigate the quality of pharmaceutical care to the population of the Odesa region before and after the administrative-territorial reform from the point of view of physical accessibility. Materials and Methods. Data from the Register of Places of Activity for Wholesale and Retail Trade of Medicines on April 30, 2020 and April 30, 2021 was the material for research. Methods of mathematical statistics and scientific generalization were used. Results and Discussion. It was found that before the administrative-territorial reform (on April 30, 2020) pharmaceutical assistance in the Odesa region was provided only in 14.5 % of settlements through 1174 pharmacies. At the same time, 82.0 % of pharmacies out of their total number were located in administrative centers, including 53.6 % – in Odesa. It should be indicated that only 18.0 % of pharmacies functioned in small and remote settlements. After the administrative-territorial reform, pharmaceutical assistance (on April 30, 2021) in the Odesa region was provided by 1,515 pharmacies located in 15.6 % of settlements. There were 89.9 % of pharmacies in the administrative centers, including the centers of the united territorial communities. In particular, there were 54.3 % of pharmacies in the Odesa united territorial community (the city of Odesa). 84.4 % of settlements were not involved in pharmaceutical care. Conclusions. It was shown that the provision of pharmaceutical care in the Odesa region after the administrativeterritorial reform has slightly improved, because the number of settlements where it was provided through pharmacies increased from 14.5 to 15.6 %. In its turn, the number of pharmacies increased from 1484 to 1515, i.e. by almost 2.1 % in the administrative centers, including the centers of the united territorial communities. However, pharmaceutical assistance was available only to residents of 15.6 % of small and remote settlements, in contrast to 18.0 % before the administrative-territorial reform. | en |
dc.description.abstract | Цель работы. С точки зрения физической доступности изучить качество фармацевтической помощи населению Одесской области до и после административно-территориальной реформы. Материалы и методы. Материалом исследования были данные Реестра мест осуществления деятельности по оптовой и розничной торговли лекарственными средствами по состоянию на 30.04.2020 г. и 30.04.2021 г. Использованы методы математической статистики и научного обобщения. Результаты и обсуждение. Установлено, что до административно-территориальной реформы (по состоянию на 30.04.2020 г.) фармацевтическую помощь в Одесской области предоставляли только в 14,5 % населенных пунктах через 1174 аптек и аптечных пунктов (далее – аптечные заведения). При этом 82,0 % аптечных заведений от общего их числа находились в административных центрах, в т. ч. 53,6 % – в г. Одесса. Стоит заметить, что только 18,0 % аптечных заведений функционировало в малочисленных и отдаленных населенных пунктах. После административно-территориальной реформы фармацевтическую помощь (по состоянию на 30.04.2021 г.) в Одесской области предоставляло 1515 аптек, расположенных в 15,6 % населенных пунктов. В административных центрах, включая центры объединенных территориальных общин, было 89,9 % аптечных заведений, в частности в Одесской объединенной территориальной общине, то есть в г. Одесса, было 54,3 % аптечных заведений. Не вовлеченными фармацевтической помощю были 84,4 % населенных пунктов. Выводы. Показано, что предоставление фармацевтической помощи в Одесской области после административнотерриториальной реформы несколько улучшилась, ибо число населенных пунктов, где она предоставлялась через аптечные учреждения, выросла с 14,5 до 15,6 %. В свою очередь, в административных центрах, включая центры объединенных территориальных общин, число аптек выросло с 1484 до 1515, т. е. почти на 2,1 %. Однако фармацевтическая помощь доступна только для жителей 15,6 % немногочисленных и отдаленных населенных пунктов в отличие от 18,0 % до административно-территориальной реформы. | ru |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.subject | Одеська область | uk_UA |
dc.subject | фармацевтична допомога | uk_UA |
dc.subject | фізична доступність | uk_UA |
dc.subject | аптечний заклад | uk_UA |
dc.subject | населений пункт | uk_UA |
dc.subject | Odesa region | en |
dc.subject | pharmaceutical care | en |
dc.subject | physical accessibility | en |
dc.subject | pharmacy | en |
dc.subject | settlement | en |
dc.subject | Одесская область | ru |
dc.subject | фармацевтическая помощь | ru |
dc.subject | доступность | ru |
dc.subject | аптечное заведение | ru |
dc.subject | населенный пункт | ru |
dc.title | Фізична доступність фармацевтичної допомоги в Одеській області до і після адміністративно-територіальної реформи | uk_UA |
dc.title.alternative | Physical availability of pharmaceutical care in Оdesa region before and after administrative-territorial reform | en |
dc.title.alternative | Физическая доступность фармацевтической помощи в Одесской области до и после административно-территориальной реформы | ru |
dc.type | Article | en |