dc.contributor.author |
Медянова, О. В. |
ua |
dc.contributor.author |
Medyanova, O. V. |
en |
dc.date.accessioned |
2021-05-26T04:29:15Z |
|
dc.date.available |
2021-05-26T04:29:15Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Медянова О. В. Сьогоденні завдання вищої медичної освіти в контексті парадигми цілісності людини / О. В. Медянова // Інтегративна антропологія. – 2019. – № 1. – С. 46–52. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/9482 |
|
dc.description.abstract |
У статті розглядаються зміни завдань вищої медичної освіти у світлі парадигми цілісності людини з
урахуванням теорії поколінь. Автором проаналізовані індивідуально-психологічні відмінності студентів-стоматологів поколінь Y і Z та певні чинники успішності їхнього навчання. Також з’ясовані
вимоги до зміни умов навчання студентів різних поколінь. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
The article discusses the changing challenges of higher medical education today. This is due to the relevance of considering the person as a whole and the theory of generations. The author analyzed the individual psychological differences of dental students of the Y and Z generations. Based on the results of a pilot study, the factors that determine the success of student learning today are determined. And also clarified the requirements for changing the learning conditions of students of different generations. |
en |
dc.language.iso |
uk |
en |
dc.subject |
цілісність людини |
uk_UA |
dc.subject |
цілісність особистості |
uk_UA |
dc.subject |
«колективна свідомість» |
uk_UA |
dc.subject |
«кліпове мислення» |
uk_UA |
dc.subject |
покоління Y і Z |
uk_UA |
dc.subject |
integrity of a person |
en |
dc.subject |
“collective consciousness” |
en |
dc.subject |
“clip thinking” |
en |
dc.subject |
of generations Y and Z |
en |
dc.title |
Сьогоденні завдання вищої медичної освіти в контексті парадигми цілісності людини |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Up-to-date tasks of the higher medical education in the context of the human integrity paradigm |
en |
dc.type |
Article |
en |