Дистанційне навчання при викладанні педіатричних дисциплін: виклики часу

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Платонова, О. М. ua
dc.contributor.author Стоєва, Т. В. ua
dc.contributor.author Тіткова, О. В. ua
dc.contributor.author Platonova, O. M. en
dc.contributor.author Stoeva, T. V. en
dc.contributor.author Titkova, O. V. en
dc.date.accessioned 2021-02-17T05:45:10Z
dc.date.available 2021-02-17T05:45:10Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Платонова О. М. Дистанційне навчання при викладанні педіатричних дисциплін: виклики часу / О. М. Платонова, Т. В. Стоєва, О. В. Тіткова // Медична освіта. – 2020. – № 4. – С. 52–56. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/8825
dc.description.abstract Актуальність обраного напрямку обумовлена зростанням ролі технологій дистанційного навчання у викладанні медичних дисциплін. Метою роботи є оцінка перспектив застосування технологій дистанційного навчання при викладанні педіатричних дисциплін, у тому числі в умовах карантинних обмежень. Дослідження проведене шляхом бібліометричного та контент-аналізу інформаційних джерел, одержаних з електронних баз даних OVID, PubMed, Embase, а також офіційних джерел національних міністерств освіти розвинутих країн світу та країн СНД. Глибина пошуку – 3 роки. Одержані дані упорядковані та проаналізовані із виділенням основних тенденцій у застосуванні та розвитку дистанційного навчання при викладанні педіатричних дисциплін. Додатково проведено анкетування 50 студентів Одеського національного медичного університету та 20 викладачів з кафедр, які викладають педіатричні дисципліни. Статистична обробка проведена методом дисперсійного аналізу з використанням програмного забезпечення MS Excel (Microsoft Inc., США). Відповідно до наказу МОН України від 16.03.2020 р. № 406, у медичних ВНЗ країни студенти перейшли на дистанційну форму навчання. Для багатьох викладачів та студентів така форма навчання виявилася складною. Поряд із суто технічними проблемами (нестійкість інтернет-з’єднання, невідповідність обладнання вимогам до програмного забезпечення, низький рівень комп’ютерної грамотності літніх викладачів) респонденти зазначали незручність інтерфейсу, складнощі підтримання належного рівня уваги при роботі он-лайн, недостатність набутття практичних навичок. Серед основних проблем викладачі називали складності ідентифікації користувачів, що беруть участь у конференції. В умовах карантинних обмежень застосування дистанційних технологій дозволяє проводити освітній процес на достатньо високому рівні. Найбільш придатними для потреб дистанційного навчання є платформи Zoom та Microsoft Teams. Лише половина респондентів була задоволена якістю дистанційного навчання під час карантинних обмежень. Це свідчить про недостатню підготовленість як викладачів, так і студентів до такого формату освітнього процесу. ru
dc.description.abstract The relevance of the chosen direction is due to the growing role of distance learning technologies in the teaching of medical disciplines. The aim of the work is to assess the prospects for the use of distance learning technologies in the teaching of pediatric disciplines, including in conditions of quarantine restrictions. The study was conducted by bibliometric and content analysis of information sources obtained from electronic databases OVID, PubMed, Embase, as well as official sources of national ministries of education of developed countries and CIS countries. Search depth – 3 years. The obtained data are organized and analyzed with the selection of the main trends in the application and development of distance learning in the teaching of pediatric disciplines. In addition, a survey of 50 students of Odesa National Medical University and 20 teachers from departments that teach pediatric disciplines. Statistical processing was performed by analysis of variance using MS Excel software (Microsoft Inc., USA). In accordance with the order of the Ministry of Education and Science of Ukraine No. 406 of March 16, 2020 in medical universities of the country students switched to distance learning. For many teachers and students, this form of education has proved difficult. Along with purely technical problems (instability of the Internet connection, non-compliance of equipment with software requirements, low level of computer literacy of elderly teachers) respondents noted the inconvenience of the interface, the difficulty of maintaining proper attention when working online, lack of practical skills. Among the main problems, teachers mentioned the difficulty of identifying users participating in the conference. In the conditions of quarantine restrictions application of remote technologies allows to carry out educational process at rather high level. Zoom and Microsoft Teams platforms are the most suitable for distance learning needs. Only half of the respondents were satisfied with the quality of distance learning during quarantine restrictions. This indicates a lack of preparation of both teachers and students for this format of the educational process. en
dc.language.iso uk en
dc.subject медична освіта uk_UA
dc.subject дистанційне навчання uk_UA
dc.subject педіатричні дисципліни uk_UA
dc.subject medical education en
dc.subject distance learning en
dc.subject pediatric disciplines en
dc.title Дистанційне навчання при викладанні педіатричних дисциплін: виклики часу uk_UA
dc.title.alternative Distance learning in the teaching of pediatric disciplines: the challenge of time en
dc.type Article en


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу