У статті зазначено, що інформаційно-комунікативна компетентність сімейного лікаря – це інтегрована якість особистості, що містить сукупність професійних якостей, в основі яких лежать знання, вміння та навички в галузі освоєння нових інформаційних технологій, а також досвіду їх застосування в професійній діяльності; засвоєння фахівцем загальної практики – сімейної медицини правил і норм усної та писемної мови, уміння користуватись ними в лікувально-профілактичному процесі. Презентовано авторський спецкурс «Основи формування інформаційно-комунікативної компетентності майбутніх сімейних лікарів». Спецкурс призначений для студентів напряму підготовки 222 «Медицина», містить два модулі: Тематичний блок 1. Інформаційно-комунікативна компетентність. Сутність і структура. Особливості фахового мовлення сімейних лікарів. Тематичний блок 2. Інформаційні медичні системи. Інформаційнокомунікаційні технології в галузі охорони здоров’я. Основи телемедицини. Консультування в умовах пандемії. На вивчення навчальної дисципліни відводиться 90 годин, 3 кредити Європейської кредитної трансферної системи. Стверджується, що основними завданнями вивчення дисципліни «Основи інформаційно-комунікативної компетентності для майбутніх сімейних лікарів» є: опанування теоретичними знаннями щодо сутності інформаційнокомунікативної компетентності й видів комунікативних моделей поведінки на практичних заняттях; активізація основоположних понять із курсу «Українська мова (за професійним спрямуванням)» і «Медична інформатика»; усвідомлення значущості державної мови в професійному спілкуванні; опанування основами телемедичного консультування; вдосконалення вмінь і навичок роботи з медичними інформаційними системами Ehealth; вивчення основних принципів дистанційного консультування щодо запобігання інфікування та поширення COVID-19.
The article states that the information and communication competence of a family doctor is an integrated quality of personality, which includes a set of professional qualities, which are based on knowledge, skills and abilities in the development of new information technologies and experience in their professional activities; mastering by a specialist of general practice – family medicine rules and norms of oral and written language, the ability to use them in the treatment and prevention process. The author’s special course “Fundamentals of formation of information and communicative competence of future family doctors” was presented. The special course is designed for students in the direction of training 222 “Medicine”, contains two modules: thematic block 1. Information and communication competence. The essence and structure. Features of professional speech of family doctors. Thematic block 2. Medical information systems. ICT in healthcare. Basics of telemedicine. Pandemic counseling. The study of the discipline is given 90 hours, 3 ECTS credits. It is stated that the main objectives of the discipline “Fundamentals of information and communication competence for future family doctors” are: mastering theoretical knowledge about the essence of information and communication competence and types of communicative patterns of behavior in practice; activation of basic concepts of the course direction and “Medical Informatics”; awareness of the importance of the state language in professional communication; mastering the basics of telemedicine counseling; іmproving skills and abilities to work with medical information systems Ehealth; study of the basic principles of remote counseling to prevent infection and spread of COVID-19.