Работа посвящена анализу факторов, влияющих на эффективную работу систем менеджмента качества в учреждениях здравоохранения. Показана важная роль качества проведения аудитов, внутренних и внешних, в устранении различного рода рисков и несоответствий в деятельности медицинских учреждений. Выявлено два основных фактора, влияющих на качество аудита: 1. Субъективный или «человеческий» фактор, состоящий в достаточной мотивации высшего руководства и внутренних аудиторов медицинских учреждений. 2. Объективный или технологический фактор, заключающийся в достаточном обучение внутренних аудиторов, в адекватности
выбранной методологии аудита и т.п.
Робота присвячена аналізу факторів, що впливають на ефективну роботу систем менеджменту якості в закладах охорони здоров'я. Показано важливу роль якості проведення аудитів, внутрішніх і зовнішніх, в усуненні різного роду ризиків і невідповідностей в діяльності медичних установ. Виявлено два основні чинники, що впливають на якість аудиту: 1. Суб'єктивний або «людський» фактор, що складається в достатній мотивації вищого керівництва і внутрішніх аудиторів медичних установ. 2. Об'єктивний або технологічний фактор, що полягає в достатньому навчання внутрішніх аудиторів, в адекватності обраної методології аудиту і т.п.
The work is devoted to analysis factors affecting the effective operation of quality management systems in health care institutions. It is shown important role of quality of carrying out audits, internal and external, in elimination of various kinds of risks and discrepancies in activity of medical institutions. Two main factors were revealed which influencing the quality of audit: 1. Subjective or "human" factor, consisting in sufficient motivation of the top management and internal auditors of medical institutions. 2. Objective or technological factor, consisting in sufficient training of internal auditors, adequacy selected audit methodology, etc.