Психологічні особливості дітей з синдромом подразненого кишечника

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Зубаренко, О. В. ua
dc.contributor.author Лузан, В. В. ua
dc.contributor.author Кравченко, Т. Ю. ua
dc.contributor.author Копійка, Г. К. ua
dc.contributor.author Мартюк, В. І. ua
dc.contributor.author Zubarenko, A. V. en
dc.contributor.author Luzan, V. V. en
dc.contributor.author Kravchenko, T. Yu. en
dc.contributor.author Kopiyka, G. K. en
dc.contributor.author Martyuk, V. I. en
dc.contributor.author Зубаренко, А. В. ru
dc.contributor.author Лузан, В. В. ru
dc.contributor.author Кравченко, Т. Ю. ru
dc.contributor.author Копейка, Г. К. ru
dc.contributor.author Мартюк, В. И. ru
dc.date.accessioned 2020-07-02T10:12:22Z
dc.date.available 2020-07-02T10:12:22Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Психологічні особливості дітей з синдромом подразненого кишечника / О. В. Зубаренко, В. В. Лузан, Т. Ю. Кравченко та ін. // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2020. – Т. 20, вип. 1 (69). – С. 91–95. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/7512
dc.description.abstract Функціональні шлунково-кишкові розлади розглядають як клінічний варіант взаємодії психосоціальних чинників і фізіології шлунково – кишкового тракту через вісь «мозок – кишечник». Мета дослідження стало вивчення психологічних особливостей у дітей з синдромом подразненого кишечнику. Були обстежені 68 дітей у віці від 14 до 18 років з синдромом подразненого кишечника. Для визначення типу акцентуації характеру використовувався тест-опитувальник Шмішека-Леонгарда (дитячий варіант). Для визначення психоемоційних порушень був використаний тестопитувальник SCL-90-R (за методом Л.Дерогатіс). В результаті дослідження було визначено, що у більшості пацієнтів були присутні порушення психоемоційного статусу. У групі дітей з синдромом подразненого кишечникау, котрий протікав з закрепом, зустрічався частіше емотивний тип акцентуації характеру та соматизований та депресивний тип психологічних розладів. Хворі на синдром подразненого кишечника з діареєю мали циклоїдний та демонстративний типи акцентуації характеру та демонстрували тривожний тип згідно до опитувальника. Пацієнти зі змішаними ритмами дефекації демонстрували риси циклоїдного, емотивного та педантичного типу акцентуації характеру. Із психологічних розладів реєструвалися депресивний, тривожний, соматизований тип. uk_UA
dc.description.abstract Functional gastrointestinal disorders are considered as a clinical variant of the interaction between psychosocial factors and gastrointestinal tract physiology implemented through the "brain - intestine" axis. The purpose of the study was to investigate psychological peculiarities of children with irritable bowel syndrome. The study included 68 children aged from 14 to 18 years with the confirmed diagnosis of irritable bowel syndrome. To determine the type of character accentuation, the Schmishek -Leonhard test questionnaire (child version) was used. The SCL-90-R test questionnaire (by L. Derogatis method) was applied to determine psycho-emotional disorders. The study has found out the majority of patients have certain psycho-emotional disorders. The group of children with irritable bowel syndrome, who were experiencing constipation, more frequently demonstrated an emotional type of character accentuation and a somatized and depressed type of psychological disorders. The patients with irritable bowel syndrome and diarrhoea had cycloid and demonstrative types of character accentuation and demonstrated an anxious type according to the question naire. The patients with mixed bowel rhythms exhibited features of a cycloid, emotional, and pedantic type of character accentuation. Depression, anxiety, somatised types were reported as manifestations of psychological disorders. en
dc.description.abstract Функциональные желудочно-кишечные расстройства рассматривают как клинический вариант взаимодействия психосоциальных факторов и физиологии желудочно - кишечного тракта через ось «мозг - кишечник». Целью исследования стало изучение психологических особенностей у детей с синдромом раздраженного кишечника. Были обследованы 68 детей в возрасте от 14 до 18 лет с синдромом раздраженного кишечника. Для определения типа акцентуации характера использовался тест-опросник Шмишека-Леонгарда (детский вариант). Для определения психоэмоциональных нарушений был использован тест-опросник SCL-90-R (по методу Л.Дерогатис). В результате исследования было определено, что у большинства пациентов присутствовали нарушения психоэмоционального статуса. В группе детей с синдромом раздраженного кишечника, который протекал с запором, встречался чаще эмотивний тип акцентуации характера и соматизированный и депрессивный тип психологических расстройств. Больные синдромом раздраженного кишечника с диареей имели циклоидный и демонстративный типы акцентуации характера и демонстрировали тревожный тип согласно опроснику. Пациенты со смешанными ритмами дефекации демонстрировали черты циклоидного, эмотивного и педантичного типа акцентуации характера. Из психологических расстройств регистрировались депрессивный, тревожный, соматизированный типы. ru
dc.language.iso uk en
dc.subject синдром подразненого кишечника uk_UA
dc.subject діти uk_UA
dc.subject шлунково – кишковий тракт uk_UA
dc.subject психологічні особливості uk_UA
dc.subject психоемоційні порушення uk_UA
dc.subject irritable bowel syndrome en
dc.subject children en
dc.subject gastrointestinal tract en
dc.subject psychological characteristics en
dc.subject psychoemotional disorders en
dc.subject синдром раздраженного кишечника ru
dc.subject дети ru
dc.subject желудочно – кишечный тракт ru
dc.subject психологические особенности ru
dc.subject психоэмоциональные нарушения ru
dc.title Психологічні особливості дітей з синдромом подразненого кишечника uk_UA
dc.title.alternative Psychological features of children with irritable bowel syndrome en
dc.title.alternative Психологические особенности детей с синдромом раздраженного кишечника ru
dc.type Article en


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу