Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Русалкіна, Л. Г. | |
dc.contributor.author | Rusalkina, L. | |
dc.contributor.author | Русалкина, Л. Г. | |
dc.date.accessioned | 2020-05-05T05:55:45Z | |
dc.date.available | 2020-05-05T05:55:45Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Русалкіна Л. Г. Комунікативно-тренувальний етап формувального експерименту з англомовної професійної підготовки майбутніх лікарів // Освіта та розвиток обдарованої особистості. - 2019. - № 3. - С. 39-43. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/7046 | |
dc.description.abstract | У статті розглянуто комунікативно-тренувальний етап формувального експерименту з англомовної професійної підготовки майбутніх лікарів в умовах медичних закладів вищої освіти. Представлено методи, які було застосовано на зазначеному етапі. У пропонованій увазі статті подано результати проведеного експерименту. | uk_UA |
dc.description.abstract | Summary. The article deals with the practical communicative training stage of the formative experiment on the English-language professional training of future doctors at the higher medical educational institutions. The applied methods of work at the specified stage are presented, the results of the experiment are given. The purpose of this article is to investigate the semantic aspect of implementing a pilot model of Englishlanguage training of future doctors. This process was carried out for 2 years with students of the medical faculty of the specialty 222 “Medicine” of Odesa national medical University, who made up the experimental group and which was carried out purposeful work on the implementation model of English language training of future doctors. In the control group, which included students of the medical faculty of Odessa national medical University, classes were held in the traditional program without significant changes. Before the experimental work was conducted 2 workshops with teachers linguistic (“English language (professional direction)”, “Ukrainian language (for professional direction)”, “Latin language”) and professional (“Anatomy”, “Histology”, “Pharmacology”) subjects who agreed to participate in the formative stage of the experiment. During the seminars the objectives and goals of the experiment were discussed, the feasibility English language knowledge during teaching these disciplines was determined, guidelines for the research topic were prepared, terminology dictionary on professional disciplines was approved. One of the stages of the formative experiment was communication and training phase, which consisted of the training course “English speech activity of future doctors” that implied usage of interactive teaching methods and was aimed at the development of oral and writing English language skills. | uk_UA |
dc.description.abstract | В статье автор рассматривает коммуникативно-тренировочный этап формирующего эксперимента по англоязычной профессиональной подготовке будущих врачей в условиях обучения в медицинских высших учебных заведениях. Вниманию читателей представлены эффективные методы работы со студентами, которые были применены на указанном этапе. Показаны результаты проведенного эксперимента. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.subject | англомовна професійна підготовка | uk_UA |
dc.subject | комунікативно-тренувальний етап | uk_UA |
dc.subject | майбутні лікарі | uk_UA |
dc.subject | медичні заклади вищої освіти | uk_UA |
dc.subject | English-language vocational training | uk_UA |
dc.subject | communicative-training stage | uk_UA |
dc.subject | future doctors | uk_UA |
dc.subject | medical university | uk_UA |
dc.subject | англоязычная профессиональная подготовка | uk_UA |
dc.subject | коммуникативно-тренировочный этап | uk_UA |
dc.subject | будущие врачи | uk_UA |
dc.subject | медицинские высшие учебные заведения | uk_UA |
dc.title | Комунікативно-тренувальний етап формувального експерименту з англомовної професійної підготовки майбутніх лікарів | uk_UA |
dc.title.alternative | Communicative-training Stage of the Forming Experiment on English Professional Training of Future Doctors | uk_UA |
dc.title.alternative | Коммуникативно-тренировочный этап формирующего эксперимента по англоязычной профессиональной подготовке будущих врачей | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |