Комунікативно-тренувальний етап формувального експерименту з англомовної професійної підготовки майбутніх лікарів

Show simple item record

dc.contributor.author Русалкіна, Л. Г.
dc.contributor.author Rusalkina, L.
dc.contributor.author Русалкина, Л. Г.
dc.date.accessioned 2020-05-05T05:55:45Z
dc.date.available 2020-05-05T05:55:45Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Русалкіна Л. Г. Комунікативно-тренувальний етап формувального експерименту з англомовної професійної підготовки майбутніх лікарів // Освіта та розвиток обдарованої особистості. - 2019. - № 3. - С. 39-43. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/7046
dc.description.abstract У статті розглянуто комунікативно-тренувальний етап формувального експерименту з англомовної професійної підготовки майбутніх лікарів в умовах медичних закладів вищої освіти. Представлено методи, які було застосовано на зазначеному етапі. У пропонованій увазі статті подано результати проведеного експерименту. uk_UA
dc.description.abstract Summary. The article deals with the practical communicative training stage of the formative experiment on the English-language professional training of future doctors at the higher medical educational institutions. The applied methods of work at the specified stage are presented, the results of the experiment are given. The purpose of this article is to investigate the semantic aspect of implementing a pilot model of Englishlanguage training of future doctors. This process was carried out for 2 years with students of the medical faculty of the specialty 222 “Medicine” of Odesa national medical University, who made up the experimental group and which was carried out purposeful work on the implementation model of English language training of future doctors. In the control group, which included students of the medical faculty of Odessa national medical University, classes were held in the traditional program without significant changes. Before the experimental work was conducted 2 workshops with teachers linguistic (“English language (professional direction)”, “Ukrainian language (for professional direction)”, “Latin language”) and professional (“Anatomy”, “Histology”, “Pharmacology”) subjects who agreed to participate in the formative stage of the experiment. During the seminars the objectives and goals of the experiment were discussed, the feasibility English language knowledge during teaching these disciplines was determined, guidelines for the research topic were prepared, terminology dictionary on professional disciplines was approved. One of the stages of the formative experiment was communication and training phase, which consisted of the training course “English speech activity of future doctors” that implied usage of interactive teaching methods and was aimed at the development of oral and writing English language skills. uk_UA
dc.description.abstract В статье автор рассматривает коммуникативно-тренировочный этап формирующего эксперимента по англоязычной профессиональной подготовке будущих врачей в условиях обучения в медицинских высших учебных заведениях. Вниманию читателей представлены эффективные методы работы со студентами, которые были применены на указанном этапе. Показаны результаты проведенного эксперимента. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.subject англомовна професійна підготовка uk_UA
dc.subject комунікативно-тренувальний етап uk_UA
dc.subject майбутні лікарі uk_UA
dc.subject медичні заклади вищої освіти uk_UA
dc.subject English-language vocational training uk_UA
dc.subject communicative-training stage uk_UA
dc.subject future doctors uk_UA
dc.subject medical university uk_UA
dc.subject англоязычная профессиональная подготовка uk_UA
dc.subject коммуникативно-тренировочный этап uk_UA
dc.subject будущие врачи uk_UA
dc.subject медицинские высшие учебные заведения uk_UA
dc.title Комунікативно-тренувальний етап формувального експерименту з англомовної професійної підготовки майбутніх лікарів uk_UA
dc.title.alternative Communicative-training Stage of the Forming Experiment on English Professional Training of Future Doctors uk_UA
dc.title.alternative Коммуникативно-тренировочный этап формирующего эксперимента по англоязычной профессиональной подготовке будущих врачей uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account