dc.contributor.author |
Унгурян, Л. М. |
ru |
dc.contributor.author |
Громовик, Б. П. |
ru |
dc.contributor.author |
Unhurian, L. |
en |
dc.contributor.author |
Hromovyk, B. |
en |
dc.date.accessioned |
2019-10-21T06:26:30Z |
|
dc.date.available |
2019-10-21T06:26:30Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
Унгурян Л. М. Асимметрия информации на уровне различных субъектов фармацевтического рынка / Л. М. Унгурян // Рецепт. – 2014. – № 4 (96). – С. 14–23. |
ru |
dc.identifier.uri |
http://repo.odmu.edu.ua:80/xmlui/handle/123456789/5749 |
|
dc.description.abstract |
В статье приведены результаты изучения проблем проявления асимметрии информации на уровне различных субъектов фармацевтического рынка: государственного управления; обращения лекарственных средств; их потребления; информирования о рынке, в частности, через средства массовой информации; подготовки фармацевтических кадров; саморегулирования через общественные организации. Предложено 10 принципов, соблюдение которых обеспечит снижение отрицательных проявлений асимметрии информации на уровне указанных субъектов фармацевтического рынка. |
ru |
dc.description.abstract |
The article provides the analysis of the problems of information asymmetry display at the level of the various subjects of the pharmaceutical market: governmental; drugs circulation; drug consumption; market information, in particular through the media; training of pharmaceutical staff; self-regulation through public organizations are given in the article. 10 principles, a strict follow
after which, will ensure the reduction of the negative displays of information asymmetry at the level of specifed subjects of the pharmaceutical market, are suggested. |
en |
dc.language.iso |
ru |
en |
dc.subject |
асимметрия информации |
ru |
dc.subject |
фармацевтический рынок |
ru |
dc.subject |
субъекты рынка |
ru |
dc.subject |
asymmetric information |
en |
dc.subject |
pharmaceutical market |
en |
dc.subject |
market subjects |
en |
dc.title |
Асимметрия информации на уровне различных субъектов фармацевтического рынка |
ru |
dc.title.alternative |
Asymmetry of information at the level of various subjects of pharmaceutical market |
en |
dc.type |
Article |
en |